Het begin

July 30, 2016 in Iceland ⋅ ⛅ 10 °C

Gisteren was het dan zover!! De eerste stap van een reis die me o.a. zal leiden langs de wolkenkrabbers in New York en Chicago, de geschiedenis in Boston en Philadelphia, het presidentiële van Washington en de Canadese steden Toronto en Montreal. En dat alles helemaal alleen!!

Dag 1: vertrek om omstreeks 16.30 met de auto richting het station van Almelo. Vervolgens afscheid genomen van mijn vader en zusje die me wegbrachtenen, en de trein van 17.06 richting Schiphol genomen. In Schiphol een half uurtje gewacht, waarna de koffer ingeleverd konden worden. Vervolgens door de douane en toen ongeveer nog 2 en half uur over om wat te eten en te wachten bij de gate. Vlucht naar IJsland vertrok een paar minuten later dan gepland. En ik had het geluk dat ik in het luxe gedeelte van het vliegtuig zat. Dat betekende een extra grote stoel (met genoeg beenruimte!) en keuze uit verschillende soorten entertainment. Wat tevens mooi was om te zien is dat hóe dichter ik bij IJsland kwam hóe lichter het werd. In IJsland is het namelijk zomers nooit donker, de zon gaat 4 uurtjes onder maar dan is er nog genoeg licht.

Rond middernacht (al kun je hier van een nacht nauwelijks spreken;) lokale tijd aangekomen op het vliegveld van kevlavik in IJsland.

Dag 2: vandaag dus dag 2 van mijn reis, vanochtend zal ik naar Boston vliegen en daar ben ik blij mee. Want naast dat IJsland zeer licht is, is het ook nog eens verrekte koud. Maar goed even verder met mijn verhaal: na aankomst op kevlavik direct doorgelopen naar de uitgang (koffer gaat direct naar Boston). Vervolgens het hotel gebeld en binnen 10 minuten kwamen ze me oppikken.. Vervolgens ingecheckt en naar mijn blokhut verwezen. Zeer sobere blokhut maar een prachtig uitzicht. Vervolgens ben ik gaan slapen en vanochtend werd ik wakker in een ijskoude hut. De kachel doet het blijkbaar alleen als het licht ook aan is. Dus die maar aan gedaan en omdat ik toch niet meer kon slapen een verhaaltje getypt over mijn belevenissen tot nu toe.