Boston

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌧 21 °C

Tijd vliegt zegt men wel eens, maar dat is in dít geval ook zeker van toepassing.. 3 dagen Boston zit er al weer op. Momenteel zit ik in de trein naar New York op zoek naar een nieuw avontuur!!

Boston staat in de reisgidsen als een zeer "Europese" stad, en dít is naar mijn mening ook het geval.. weinig rechte straten, veel heuvels, steegjes, en bakstenen huizen en historische gebouwen. En alles op loopafstand!! Er kan zelfs gefietst worden zonder dat de mensen raar opkijken.. maar waar was ik gebleven: dag 2 van mijn reis:-)

Vervolg dag 2: omstreeks 12:00 gearriveerd op Boston Logan Airport. Lekker vlot door de douane (ook al kijken ze hier zeer moeilijk) en vervolgens de bagage van de band gehaald en ik was klaar om te gaan. Boston Logan is een vliegveld dat bestaat uit verschillende kleinere terminals die met elkaar verbonden worden met een shuttle bus.. nou zul je je wel afvragen hóe weet Ruud dat. Kwestie van de verkeerde bus pakken en je maakt vanzelf een rondje langs alle terminals. Gelukkig had ik de tweede keer wel de goede bus en werd ik keurig afgezet bij de watertaxi's. Met de watertaxi de haven overgestoken en ik stond direct in hartje Boston (tevens leverde het mooie plaatjes op zie foto:-)

Vanaf de haven rustig naar het hostel gelopen en daar mijn bagage gedropt (kon nog niet inchecken nml.). Daarna even wat gaan eten bij een typisch Amerikaanse diner (echt zo een uit de film). Weer teruggelopen, ingecheckt en vervolgens nog even een blokje om gedaan. Omstreeks 8 uur kon ik mijn ogen niet meer open houden en ben ik in mijn exact twee meter lange bed (waar ik dus strak tussen lig:-S) in slaap gevallen.

Dag 3: omdat ik nog een beetje in het Nederlandse ritme zit was ik vroeg wakker. Ik ben nog wel tot 7 uur in bed blijven liggen. Vervolgens ontbeten (goed voor elkaar hier in Hostel!!) en om 8 uur stond ik op straat. Naast enkele verdwaalde Japanners was er bijna niemand die zich op deze vroege zondagochtend liet zien. Mooie gelegenheid om in alle rust de Freedom Trail te gaan lopen. De Freedom Trail is een wandelpad dat langs alle historische plaatsen loopt welke van belang waren tijdens de strijd voor de onafhankelijkheid van de Amerikanen op de Engelsen. Woorden die daarbij horen zijn de Boston Tea Party, the Boston massacre. Namen zijn o.a John Hancock, Paul Revere en George Washington. Ik heb o.a.: the old state house (bestuurshuis uit die tijd, en plek van de massacre, nu een museum), Paul Revere house (oudste huis van Boston, gebouwd door Paul Revere, goudsmit en tevens verzetsheld in onafhankelijkheidsoorlog), Bunker hill monument (grote obelisk op de plek waar de slag van bunker hill plaats vond) bezocht. Rond de middag was ik klaar en heb ik bij the boston shipyard (oude scheepswerf, waar nu nog een replica van een Engels schip ligt een hapje gegeten en met de pond terug naar downtown Boston. Vanaf daar doorgelopen naar Beacon Hill. Een oude "Engels aandoende" wijk welke zoals de naam al doet vermoeden op een heuvel ligt. Dít alles geeft een romantisch aanzicht. Nou vond ik het lopend nog niet zo heel bijzonder hoor (ik ben hier namelijk niet voor de romantiek>_<), maar toen ik er later met de fiets over ging was het al een stuk uitdagender zo'n heuvel. De fiets dus. Boston heeft een prima fietsshare netwerk één waar je voor $6,- 24 uur een fiets kunt huren. Een voorwaarde je moet hem wel binnen 30 minuten weer inleveren bij een willekeurig bikesshare punt. De rest van de middag ben ik dus gaan fietsen en heb daarbij ondertussen o.a. Boston Public Library op Copley Square (prachtig interieur) bezocht. Fietsen is in boston prima te doen, maar niet iets waar je rustig bij kan wegdromen. Je fietst namelijk in veel gevallen op de rijbaan of er net naast op een speciale fietsbaan. De auto's dien je dus goed in de gaten houden!! Toen de avond viel ben ik nog een (alcoholvrij) biertje gaan nuttigen in het cafe naast het hostel. Omdat de golf wedstrijd dusdanig spannend was dat ik deze af wou kijken zijn het er 2 geworden. En toen de nabeschouwing nog met een Amerikaan in het hostel zelf. Ik heb trouwens medelijden met de alcoholisten hier, die prijzen echt super hoog in vergelijking met een 'coke'. Denk dus maar dat ik de rest van de vakantie aan het fris ga:-) zo dat was dag 3..

Dag 4: wederom vroeg wakker en stond deze keer zelfs om kwart voor 8 op straat. Meteen de fiets gepakt, en na een beetje zoeken (de weg vinden is lastig met al die eenrichtingsverkeerswegen) toch de goede weg gevonden naar Fenway park. Fenway park is het stadion van de Boston Red Sox (honkbal) en het oudste stadion (en tevens kleinste) stadion van de MBL (major baseball league). Ik heb eerst een rondje gelopen om het stadion en kon daarna direct aansluiten bij de rondleiding!! De rondleiding was geweldig (dat mag ook wel voor 18 dollar)!! Elk stukje van het stadion ademt geschiedenis en er zit bijna overal een prachtig verhaal aan. Van de persruimte tot de kleedkamers en "green monster". Misschien wel het mooiste verhaal blijft de vloek van de bambino. Het legendarische verhaal van babe Ruth, welke verkocht werd aan de New York Yankees, waarna boston meer dan 60 jaar geen kampioen meer werd. Na mijn bezoek aan Fenway park was het tijd om Harvard te bezoeken. Omdat Harvard niet in boston ligt maar in Cambridge, was het een stukje fietsen.. Harvard is misschien wel een van de bekendste en hoogst aangeschreven universiteiten van Amerika. En dat is niet alleen in Amerika bekend ook in Azië:-) wat veel toeristen!! Ik heb maar een rustig plekje gezocht en me niet gemengd in het toeristengeweld. Toen het lunchtijd was ben ik nog even snel campus over gelopen even snel een burrito naar binnen gewerkt (ik dacht ze staan ervoor in de rij dus het moet wel goed zijn) en mijn fiets gepakt en via de sportvelden van Harvard richting Boston gefietst. Dít was nog een flinke tocht:-) eenmaal terug bij het hostel even de beentjes hoog gelegd en het boek over Fernando Ricksen (uit) gelezen. Rond etenstijd ben ik nog even de stad ingegaan. Ik heb alvast bekeken waar het station was en een hapje gegeten in een bruine bar vlak bij de south market (populairste markthal van Boston). Teruggelopen via Beacon Hill en Boston Common (het volkspark). Bij terugkomst in het hostel begonnen met dít opstel.

Dag 5: vandaag een uurtje langer blijven liggen, ontbeten, wat gechilld en omstreeks 10 uur uitgecheckt. Vanaf het hostel rustig richting het station gelopen en daar nog even gewacht op de trein. Inmiddels ben Ik dus onderweg richting New York. Daar zal ik omstreeks 15:00 uur aankomen.