• Day 244

Twin Falls

August 28, 2019 in Canada ⋅ ⛅ 15 °C

We left early that morning and crossed the boarder (Alberta - North West Territories and the 60st parallel) before breakfast. At the visitor was an overwhelmingly nice lady presenting this rarely inhabited province of Canada. And there are so many things to discover! After that we continued driving - until our tank was empty. Of course we decided against (!) filling up yesterday, because it should have been enough (Karma I guess). Well, we have a bit of spare gas - and 60km left to the next gas station. We’ll see. Shortly after filling the gas we have into the car, we stopped at Alexandra Falls and Louise Falls for breakfast. Priorities. 😉
    *****
    Wir fuhren früh los und es ging über die Grenze (Noth West Territories und den 60sten Breitengrad) vor dem Frühstück. Im Besucherzentrum begrüßte uns eine sehr herzliche Dame, die uns diese dünn besiedelte Provinz begeistert vorstellte. Und es gibt hier so viel zu sehen und entdecken! Danach fuhren wir weiter - bis der Tank leer war. Wir hatten uns am Tag zuvor dagegen entschieden (!), den halben Tank aufzufüllen, da wir eigentlich der Anzeige mehr als genug gehabt haben sollten (Karma wahrscheinlich). Nun ja. Wir hatten noch eine Gallone mit, mit der wir auffüllten noch bis zu den Alexandra Falls und Louise Falls fuhren - fürs Frühstück. Manche Dinge haben Priorität. 😉