• Day 282

Sunny Baking-Stop

October 5, 2019 in Canada ⋅ ⛅ 8 °C

After four days of driving nearly continuously we needed a „bigger“ break. So luckily we found a nice spot and the sun came out for the first time in four days. Our campfire-bread-stock was getting less, so we baked some bread and cinnamon-rolls in the campfire. Also: we weren’t the only ones here! Our new neighbours were some cows, who were screaming for each other in the morning...
    P.S. This morning Nick finished the lake trout he caught on Monday. It lasted 5 days!
    *****
    Nachdem wir nun vier Tage fast nur gefahren waren, brauchten wir mal eine etwas längere Pause. Glücklicherweise fanden wir einen netten Spot am See, die Sonne ließ sich blicken (und es regnete seit vier Tagen zum ersten Mal nicht). Außerdem gingen unsere Lagerfeuer-Brot-Vorräte zur neige. Also haben wir ein wenig gebacken. Und wir hatten Nachbarn! Es liefen einige Kühe umher, die sich morgens sehr lautstark unterhielten und sich immer wieder irgendwas zugerufen haben...
    P.S. An diesem Morgen gabs das letzte Stückchen der See-Forelle, die Nickels am Montag gefangen hatte. Für fünf Tage gabs jeden Tag Fisch. So viel war da dran!