May 8, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

Vermoedelijk is iedereen op de hoogte dat de boef en ik voor 18 dagen van elkaar verwijderd zijn. Inmiddels zit ik in Tuk Tuk op Sumatra. De afgelopen week is een mooie rit geweest van Auckland naar Sydney naar Kuala Lumpur. In KL zijn onze wegen gescheiden. Met een nogal dramatisch afscheid bij een bus met rollend water over de wangen. Dat krijg je als je twee nuchtere dodo's bij elkaar hebt.

Helaas kan ik geen foto's uploaden uit de bibliotheek via findpenguins. Dat is een uitzoekertje. 8 mei 2016 heb ik samen met de liefde van mijn leven een vies taartje gegeten op het vliegveld van Auckland om daarna ergens op de grond te verdwijnen van licht en kabaal. Dat is de start van mijn 37ste wenteling om de aarde. Sydney heeft het goed gemaakt door een plesant echt bakkie pleur en de lekkerste cheescake die je je kunt voorstellen voor te schotelen.

Ons plan is om in elk land in iedergeval 1 keer te couchsurfen. Zo ook in Sydney. Bij Bill en Joan. Bill is directeur van een goudmijn in Mongolie en daardoor ongeveer de helft van 't jaar van huis. En Joan zit in dat grote huis. Met zwembad. Tien kamers en drie badkamers. Om de stilte daarin te doorbreken is Joan een host. En gelukkig hebben wij haar gevonden. Nou ja boef in dit geval. Goed gedaan moppie! Een cadeau van de boef is een ware knipbeurt bij een oldschool jaren vijftig barber. Tussen de regels door:'Juist ja, een hipsterkapsel!' Voordat de nieuwe coupe gestalte kreeg zijn boef en ik koninklijk onthaald bij Joan en Bill. Mijn verjaardag werd opgewekt met uitmuntende Shiraz, Shiraz, een avond scrabble van J&B en vrienden, een skype met moeders en nog meer Shiraz. Aangezien ook ik een goedkope drinker ben geworden en na 1 wijn al stuiterend om mijn as draai is de volgende morgen een uitermate delicate gevoelige kwestie.

Iedereen bedankt voor de felicitaties, top kaart omaatje! Als er nog de behoefte bestaat om mij van een presentje te voorzien dan kan dat uiteraard in de vorm van valuta (tav JD Kamerling NL22TRIO0197724345 te Gorinchem). Aangezien de budgetreiziger zich niet meer geneert is dit ook een vorm van bedelen ;) ik zie geen verschil met een zwerver. Het idee is om de munten opzij te zetten voor een sponsoring voor Cuba. Dat later dit jaar gaat plaatsvinden. Als de sponsoring het toelaat zal een heus Cubaans tabakexemplaar met foto de acte de revue passeren!

Ik schuil nu in een Batikhuis voor een authentieke tropische regenbui aangezwengeld met duitse techno op de achtergrond.

Ik verdwijn naar de achtergrond.
    Weltrusten.