Is het echt al een jaar geleden

August 16, 2016 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

dat we uit Utrecht vertrokken om onze reis om de wereld te maken?
    Ja dat klopt! En we zijn nog niet eens op de helft van de aardbol. Vanuit Nederland naar het oosten vertrokken, en nu zijn we in Maleisië.
    Zegt dat iets over hoe we lang nog weg blijven? Daar is geen pijl op te trekken.
    Is het binnenkort weer tijd voor de reisstatistieken? Ja, dat klopt ook.

Ondertussen voelt de reis minder als reizen voor ons. En met "reizen" bedoel ik dan veel onderweg zijn, de toeristische gidsen napluizen op hoogtepunten van een streek, en deze ook daadwerkelijk bezoeken.
    We voelen ons nu meer alsof we wonen op de wereld. En dat voelt best goed eigenlijk.

Afgelopen vier weken voelden we ons alsof we ZOMER-vakantie hadden! En dat had sterk te maken met het feit dat we op oogverblindend groen Bali waren, met onze gehuurde motorbike rondreden, van berg naar strand naar rijstveld gingen, en overal heerlijk Indonesisch konden eten. En niet als minst belangrijke reden; we waren in het gezelschap van onze fijne vrienden. Met Jiren en Ralph hebben we elf dagen een roadtrip gemaakt van Kuta, naar het zuidelijkste puntje van Bali, via de bergen naar de stranden in het noorden en weer terug. Met Anneloes en Thijs hebben we een paar dagen doorgebracht in het mooie Amed aan het zwarte strand met uitzicht op de hoogste berg van Bali Gunung Agung. Dit is ook de plek waar we in februari ons open water scuba diving certificaat hebben gehaald. En we gingen er met veel plezier naar terug! Lieve An en Jir en Thijs en Ralph, het was top met jullie!
    Bali is een van mijn favoriete plekken op aarde van deze trip tot nu toe. Een klein paradijs. Ik snap dat de hele wereld massaal naar Bali trekt voor vakantie. En voor de liefhebbers; al die hordes mensen zijn goed te ontlopen ook.

Omdat foto's misschien wel leuker zijn dan tekst, houd ik het hierbij, maar post ik wel lekker veel Bali-foto's om het paradijsverhaal kracht bij te zetten. Fijn weekend iedereen! Liefs uit Melaka