Dag 100, De voorlaatste dag

August 6, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Ik heb nog een dikke 110km to Canada met enkele flinke klimmen onderweg. Ik twijfel nog een beetje hoe ik het wil gaan indelen. Als ik vertrek vandaag is mijn gedachte in ieder geval de eerste twee klimmen achter de rug te hebben, dat zijn tevens de twee langste die er nog over zijn op de route.

Ik kom deze morgen langs rainy pass, een populaire plek waar vanuit mensen een dagje in de bergen gaan wandelen. Ik wil er wat afval dumpen en wat wc papier stelen. Nog voordat ik daar ben staat er een bordje langs het pad met een pijl en ‘trail magic’. Dat is lang geleden! Er is een man die pannenkoeken bakt, fruit en cola bij zich heeft. Wat een goed en onverwachte start van de dag zeg.

Vanuit rainy pass klimt het pad verder en kom ik in een nieuwe wereld van bergen. De PCT heeft nog enkele pareltjes voor het laatst bewaard. Ik mag er een aardig eindje doorheen lopen maar dan dalen we toch weer ver af.

De volgende klim is iets minder lang, maar lijkt wat zwaarder. Ik begin waarschijnlijk al wat moe te worden, de middag loopt al op z’n eind. Eenmaal boven de boomgrens is het hier net zoals na de vorige klim weer een zeer fraai landschap. Op de top eet ik mijn avondeten en geniet van de rust en de omgeving.

Ditmaal daalt het pad maar een beetje en volgt het de berg die met wat bochtenwerk richting het noorden gaat. Ik geniet enorm van wat mijn voorlaatste dag gaat zijn.

Aan het eind van de dag parkeer ik mezelf voor de nacht op de kampeerplek bij harts pass. Het is vanaf hier nog een kleine 50km naar de grens. Wel 50km die ik tweemaal zal lopen, vanuit harts pass hoop ik over twee dagen mijn weg naar de ‘echte’ wereld terug te vinden.

👋👋