July 2019 Read more

Aankomstdag

July 22, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag aangekomen op onze verblijf plek. De reis is zonder enige problemen verlopen zonder aanzienlijke vertragingen. Het hotel is super! Op een leuke locatie gelegen, mooi uitzicht en mooie kamer. En er lopen overal konijntjes en andere beesten rond dus dat is altijd gezellig. Morgen maar eens ervaren of het ontbijt net zo positief is 😉Read more

Op verkenning

July 23, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag eerst maar eens een dagje rustig aan gedaan om bij te komen van een dag rijden. We hebben de omgeving van Maria Alm en Leogang verkend, en gekeken wat er allemaal te doen is voor de komende dagen.Read more

Dagje Bikepark

July 25, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag uiteindelijk de hele dag besteed in het bikepark. Esmée was een dagje mee geweest en heeft heerlijk ontspannen gelezen en gepuzzeld terwijl ik ondertussen op de kleine parcoursen van het park flink aan het oefenen ben gegaan. Deze parcoursen liggen allemaal compact bij het station van het bike park dus in het zicht van Esmée en kwam ik tussendoor even bij Esmée zitten om uit te rusten.Read more

Bikepark Trails en middagje Salzburg

July 26, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 30 °C

Deze morgen voor het eerst met de fiets naar boven gegaan om de echte bikepark trails te proberen. Dit was een spannende ervaring maar erg leuk. Ik wilde vooral de 'Steinberg-Line' proberen maar deze bleek halverwege afgesloten waardoor ik maar via de 'Flow-Link' en 'HangMan II' verder naar beneden ben gegaan en weer het laatste stukje van de 'Steinberg-Line' mee heb gepakt. Hiervoor had ik ook al 'HangMan II' geprobeerd maar de 'Scott Genius' die ik huur is eigenlijk nog net wat te licht voor dit werk. Daardoor extra jammer dat de 'Steinberg-Line' voor een groot deel was afgesloten want deze is perfect voor de fiets en mijn niveau. Het zou daarom leuk zijn om deze rit nogmaals te proberen met een 'Scott Ransom' wat een net weer wat zwaardere fiets is. Wie weet komt het er nog van.

In de middag zijn we samen Salzburg gaan bezoeken. De rit er naar toe alleen al, was het al waard door alle schitterende berg wegetjes. In Salzburg lekker op een terrasje gezeten bij een leuk tentje met een aardige meneer. Vervolgens door het oude gedeelte van de stad gewandeld, al was het misschien net wat te heet voor dit soort activiteiten. Al met al wel een prachtige stad om te zien.

Even rustig an en wandelen bij Maria Alm

July 27, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 24 °C

Voor vandaag hadden we besloten om maar eens een dagje rustig aan te doen en eerst een even uit te slapen. Het is tenslotte weekend 😉

Na het ontbijt zijn we met de 'Natrun-bahn' in Maria Alm naar boven gegaan en hebben we daar wat rond gekeken. We konden hier over de berg lopen waar aan ons hotel ook zit. Vervolgens zijn we vanaf daar naar beneden gelopen terug naar Maria Alm en hebben we daar wat gegeten bij het gezellige tentje waar we de eerste avond ook hebben gegeten.

Het was behoorlijk heet vandaag en we waren beide aardig uitgeput. We dachten daarom maar lekker vroeg terug te gaan naar het hotel om een beetje uit te rusten. (en het blijft er lekker koel binnen 😉) al snel bleek dit de perfecte keuze want er kwam een enorme storm, regen en hagelbui over ons heen. Het ene moment kom je om van de hitte en het volgende moment liggen er bergen ijs in het gras 😆

MTB avontuur en lekker F1 kijken

July 28, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag een lange mtb tocht gemaakt waarbij ik verschillende trails aan elkaar heb geknoopt. Ik ben begonnen door met de Asitz-bahn gondel in Leogang naar het berg station te gaan en daar te starten met de eerste trail.

- Asitz Trail
    Een pittige trail langs de bergwand met veel (losse) stenen en hoogte verschillen. Zowel conditioneel als technisch een uitdaging.
    - Wurzel Trail
    Aangekomen bij de 'Schönleitenhütte' en de 'Seidelalm' kon ik mijn trail avontuur vervolgen via de Wurzel Trail. Vertaald betekend dit wortel route en de naam wordt zeker eer aangedaan! Super technisch en constant wortels en stenen om mee te stoeien. Ik heb helaas nog af en toe een stukje moeten lopen.
    - Panorama / Egger way
    De Worzel Trail eindigt bij het bergstation van de Kohlmais bahn. Waar ik de eerste sectie van de panorama trail heb gevolgd tot aan de 'Panorama Alm' waar ik een stukje ben afgedaald om de Egger Way te proberen. Dit is een mooie wat makkelijkere route waarbij je ook gedeelten door velden heen slingert.
    - Panorama Trail
    De Egger way kruiste met een volgende sectie van de Panorama Trail. Dit wist ik nog niet dus uit nieuwsgierigheid de rest van de Panorama Trail gevolgd welke uit kwam bij het mittelstation van de Kohlmais bahn. De Panorama Trail is een flow trail welke niet zo technisch is maar waar het meer draait om flow en bochtensnelheid.
    - Monti Trail (voormalige Milka Line)
    Aangekomen bij het mittelstation zag ik een bordje met 'Monti Trail' deze naam kende ik nog niet dus dat wekte mijn interesse. Na wat googlen bleek het de voormalige Milka Line te zijn, ook een flow trail welke nog op mijn lijstje stond. Uiteraard ook meteen maar meegepakt nu ik er toch was 😉
    Het gevolg van het verhaal was dat ik nu ineens in Saalbach stond. Precies aan de andere kant van de berg waar ik was begonnen. Dus Esmée maar even gebeld dat ik ietsje later thuis zou komen 😜😇
    - Terug omhoog en de tour naar de auto.
    Vanaf hier heb ik de gondel terug omhoog genomen, de eerste sectie van de panorama trail weer gevolgd zodat ik mijn originele route weer kon herpakken vanaf het egger pad. De rest van de route was een tour uit een gids (LE05) over 'normale' paden en wegen via een prachtige omgeving. Ondertussen was het wel aardig gaan regenen zoals voorspeld.

Door mijn uitstapje naar Saalbach, en tijdens de tour terug verkeerd te rijden zat ik midden in de bui die ik gepland had voor te zijn. Alles bij elkaar ben ik 4,5 uur onderweg geweest. Tegen de tijd dat ik terug was in het hotel was er niet veel meer van de dag over. Maar voor we het wisten lagen we ineens op bed naar de F1 te kijken met een bizarre race en een mooie overwinning voor Max. Na de race zijn we lekker uiteten gegaan in Maria Alm en hebben we ons toch prima vermaakt.

Kitzsteinhorn

July 29, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 10 °C

Vandaag waren we van plan om naar een grot te gaan. Omdat er regen voorspeld was leek dit een goede dag. Helaas was de grot afgesloten vanwege overstromingsgevaar. Ze hadden het parkeerterrein afgezet met lint en dit zorgde eigenlijk vooral voor verwarring. We waren blijkbaar niet de enige die een grot een goede optie vonden voor een regenachtige dag want er ontstond een enorme opstopping op de weg omdat de auto's het parkeerterrein niet op konden.

Spontaan plan b werd de kitzsteinhorn bij Kaprun op. Met verschillende kabelbanen en tussenstations gingen steeds wat verder omhoog. Bij elke stop was er wel weer iets te zien of te beleven. Boven in hebben we nog in de sneeuw kunnen spelen en er was een oude tunnel die vroeger was gebruikt om het gondelstation te verankeren. Nu was de tunnel veranderd in een gallerij over de geschiedenis van de berg en kwam uiteindelijk uit op een indrukwekkend panorama terras! Helaas konden wij dit keer niet van het uitzicht genieten door de laaghangende wolken. Maar dit gaf ook wel weer een mooi effect en een apparte ervaring.

Op de terugweg zijn we even echt cultureel uiteten gegaan bij de McDonald's.

Laaste dagje fietsen in Leogang

July 30, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag weer een volle dag in het bikepark doorgebracht. Een aantal keer met de lift omhoog gegaan en dezelfde trails gepakt. Met name de steinberg line. Helaas is het niet gelukt om de Scott Ransom ook nog te proberen omdat deze al was volgeboekt. Op zich, nu ik wat beter ben geworden kon ik ook prima uit de voeten met de Scott Genius maar het was toch leuk geweest om hem te proberen. Op het laatst nog de Schwarzleo trail genomen naar beneden. Dit was de eerste trail die ik hier had gevolgd en nu dus ook de afsluiter. Op het laatste nog een paar keer geoefend op de oefen parcoursen en dat was het dan.

Na lekker opgefrist te zijn, zijn we begonnen met voorbereiden voor de reis terug. Boodschapjes gedaan, getankt, nog een laatste keer gegeten bij hetzelfde gezellige restaurantje, en de tassen zoveel mogelijk ingepakt.