• Day 4

Iespējams, dzīves skaistākā velotūre

April 27, 2019 in Australia ⋅ 🌬 17 °C

Šodienas devīze - ar riteni pa Sidneju - iespējams, skaistāko lielpilsētu pasaulē. Sidnejā ir 5 miljoni iedzīvotāju - prasīgs skaitlis priekš ainavas un pilsētvides, bet es varu teikt tikai to labāko - neviena ar neglītu daudzstāveni sabojāta skata. Pat ostmalas “debesskrāpju mežā” ir “izcirsta sprauga”, lai varētu aplūkot Sv.Patrika baznīcu, kuras tornis ir tikai ceturtdaļa no blakus stāvošā Ernst&Young ofisa augstuma.
    Rīta plāns bija doties uz zivju tirgu brokastīs, bet to kaut kā aizmirstam, jo nejauši nonākam Botāniskā dārza pussalā, kas paver cita leņķa skatu uz operas māju. Jāteic, ka labāks skats kā vakar. Labi redzams, cik operas nams ir ārpus dabīgās krasta kontūras. Operas mīlestība šeit tiešām milzīga - blakus botāniskajam dārzam tiek būvēta brīvdabas operas skatuve un arēna.
    Nu jā, vēders ir tas kungs visaugstākais, un tas liek manīt, ka esam piemirsuši par brokastīm. Nospriežam, ka viss ir ekonomiski izdevīgi - tagad mums būs brančs zivju tirgū.
    Tik labi organizēts zivju tirgus līdz šim nebija redzēts - stendi ar svaigiem vai arī šorīt ceptiem jūras produktiem, efektīva apkalpošana, ērti galdiņi uz piestātnes rampas, lielisks Austrālijas vīna stends kā papildinājums jūras produktiem. Īpaši jāuzteic norēķini ar bezkontakta maksājumu karti šeit - tā nav jāizlaiž no rokām, līdz ar to nav riska kartei iekrist slapjumā vai aplipt ar zvīņām. Mēs paņemam 12 mazās Klusā okeāna austeres, astoņkāju iesmu, garneļu un jūras ķemmīšu iesmu, pāris tīģergarneles un laša iesmu. Gluži par velti nav - kādi 80 AUD (60€). Interesanti, ka daudzi apmeklētāji pie visas pieejamās jūras bagātības klāt izvēlējās frī kartupeļus. Mēs lepni stāvam šim Rietumu marketinga uzvaras simbolam pāri.
    Šodienas īpašais piedāvājums - jūras ezis par 15 AUD. Jāņem! Ezis izrādās pilnīga proteīna bumba, kas vēderā negrib šķelties. Protams, ka šādā situācijā var līdzēt tikai Coca Cola (tomēr šī Rietumu marketinga ikona mūs pakļauj).
    Izmantojam savas velo iespējas un šķērsojam lielo Ostas tiltu, lai paskatītos Sidnejas panorāmu no attāluma. Pilnīgi neticami, ka 1932. gadā būvētajam tiltam ir 4 auto joslas, vilciena sliedes, velo josla un gājēju celiņš. Apbrīnojami efektīvi. Protams, ka no gājēju celiņa puses skats ir vissmukākais, un tilta sargs mums laipni atlauj stumt savus riteņus pa turieni. Braukt gan nedrīkst.
    Austrālijas modernās mākslas muzejs ir mūsu beidzamais šodienas objekts - tas atrodas pie pašas Sidnejas ostas, ieeja ir brīva, apmeklētāju sestdienas pēcpusdienā nav daudz, ekspozīcijas dažādām gaumēm. Skaisti un relaksējoši.
    Ar to arī dienas programma ir gandrīz galā, bet viena svarīga lieta vēl nejauši gadās - Kings Cross kvartālā ieejam Eko produktu lielveikalā, kur atrodam PUPU UZKODU plauktu. Viens no produktiem gan garšas, gan tehnoloģijas, gan arī marketinga filosofijas ziņā ir absolūti tuvs Pupuchiem, kā rezultātā vakars pārvēršas uzkodu marketinga diskusijā, kas kopā ar Austrālijas Cabernet pudeli attīstīstas radoši.
    Rīt lidosim uz Cairns - 2000 km uz ziemeļiem - vietu, kur sākas Lielais Barjerrifs.