• Day 9

Fraser island

May 2, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 15 °C

Aussie Trax džipu nomas ofiss izskatas pēc parastas garāžas, kur varētu mainīt riepas vai izpūtējus. Pilnīgi neticami, ka no otras pasaules malas serviss bija nevainojams - ātras un precīzas atbildes, noderīgi ieteikumi un droša rezervācija. Praksē gan visi dzelži, ieskaitot miniaturo Suzuki Jimmy džipiņu un gāzes pavardu ir ap 15-20 gadus veci un labi nokalpojuši. Toties serviss ir cilvēcīgi sirsnīgs, drošības instruktāža tik pamatīga, ka tā arī netiekam gudri, vai tā domāta pilnīgiem nejegām, vai arī mūs sagaida ļoti sarežģīti brauksanas apstākļi. Beigās nolemjam, ka esam taču no Austrumeiropas un tādēļ gatavāki pārbaudījumiem nekā vidējais rietumnieks.
    Katra ziņā, neko nenozēlojam, jo džipu tūre Austrālijā noteikti ir obligāts pasākums.
    Prāmis uz Fraser island brauc tikai pusstundu, tad esam uz salas, un smilšu ceļi ved mūs uz priekšu. Pirmais iespaids - smiltis kā Gaujmalas ceļa pie mūsu laukiem, tikai risas vietām dziļākas. Mazais Džmmijs gan grab un klakšķ, visas gumijas blīves laikam izdilušas. Liekas viss viegli, bet, kad esi braucis stundu pa šo ceļu, sāk palikt grūti. Labi, ka salas šķērsošana tieši stundu arī aizņem, un nonākam okeāna krastā. Tur uzdevums vienkāršs - kamēr ir bēgums, pa liedagu aizbraukt iecerēto gabalu, jo, kad atnāk paisums, liedags ir zem ūdens. Ātruma ierobežojums ir 80 km/h, bet Džmmijs uz to nav garavs, jo pie 70 kļust nevadāms.
    Viens no šodienas mērķiem ir Japāņu kuģa vraka apskate, kas šeit krastā guļ kopš II Pasaules kara. Neviena mākslas instalācija nestāv līdzās metāla un sālsūdens sadarbībai 75 gadu garumā. Tik skaisti!
    Dienas noslēdzošais uzdevums ir “team building” mums ar Zandiņu - atrast kempinga vietu un uzcelt Aussie Trax iedoto telti, nesalamājoties sava starpā. 26 gadi laulības dzīves izrādas pietiekami uzdevuma veiksanai, lai ari vājuma brīzi bija manami. Tagad izskatās, ka sāks līt - būs vai nu jāsēž mašīnā, vai jāiet gulet, lai ari ir tikai septiņi vakarā.