• Day 2

Mexico lindo (Skaistā Meksika)

February 10, 2020 in Mexico ⋅ ☀️ 22 °C

“Mexico lindo” - tā saucas meksikāņu gleznotāja José Bribieska-Ruvalcaba par ikonisku uzskatāmā glezna ar jaunas meksikāņu skaistules portretu, kas radīta 1953. gadā. Nolemju, lai tad šis portrets arī ir kā mūsu šodienas programmas simbols.
    Pateicoties Lidijai, izskatās, ka mūsu uzturēšanās galvaspilsētā kļūst par vienu vienīgu mākslas baudīšanas tūri - sk. zemāk. Un es par to nesūdzos.
    Šī diena sākas loti pozitīvi. Pirmkārt, viegli noguļu līdz par pieciem no rīta, un jūtos labi atpūties. Noskaidroju arī, ka pārējiem ir gājis apmēram tik pat labi. Otrkārt, Viesturs veica atklājumu, ka mūsu viesnīcas paketē iekļaujas arī brokastis. Un kādas vēl brokastis - trīs ēdieni uz terases ar skatu uz Santo Domingo laukumu un baznīcu. Esam vienīgie brokastotāji, taču mūs apkalpo 5 darbinieki plus kasiere (iespējams, īpašniece). Nospriežam, ka to var atļauties tikai zemu darbaspēka izmaksu valstīs, un, ka Latvija pie tādām jau labu laiku vairs nepieder. Serviss šeit ir tiešām labs.
    Pie brokastu galda izvēršam politisku diskusiju par Trampa vadības modeli un viņa popularitātes iemesliem ASV vēletāju vidū. Vērtejot Trumpa kunga egoistisko pieeju lietām, un šīs pieejas izdevīgumu ASV pilsoņiem, no Lidijas nāk šīsdienas citāts: “Es arī priecājos, kad mans vīrs rupējas par mani un neinteresējas par citu sieviešu labsajūtu”. Pie tā arī paliekam.
    Pirmais mūsu apskates objekts šodien ir 1957. gadā pabeigtā augstceltne “Torre latinoamericana”, kas ir 166 metrus augsta, nedaudz atgādina Ņujorka trīsdesmitajos gados celto debesskrāpju jaunāko māsu, un - par spīti nelabvēļu skepsei- izturējusi visas zemestrīces, arī 1985. gada briesmīgo satricinājumu.
    Panorāmas skats uz pilsētu tiešām ir tā vērts, jo var apjaust kā Mehiko gabarītus, tā arī apskates objektu atrašanās vietas.
    Nākamais objekts mums šodien ir vienīgais muzejs, kas atvērts pirmdienās, un tas ir meksikāņu supermiljardiera Karlosa Slima fonda īpašumā esošais Soumaya muzejs, kas ir arī viens no modernās arhitektūras brīnumiem. Karloss Slims savus miljardus ieguva, klūstot par “telecom” industrijas magnātu mobilo sakaru izaugsmes posmā, vairākus gadus pēc kārtas Forbes viņu minējusi kā pasaules bagātāko cilvēku. Uzcelto muzeju Karloss nosauca savas mirušās sievas Suomajas vārdā.
    Nespēšu aprakstīt visu, ko muzejā var redzēt, tas aptver 66000 darbus no 30 gadsimtiem. Minēšu tikai to, ka muzejā var aplūkot Salvadora Dali, Augusta Rodēna, Kloda Monē un, protams, arī Diego Riveras veikumu.
    Pēc šādas mākslas lavīnas, spēka atliek tikai praktiskām lietām. Beidzot kļūstam par Meksikas mobilo sakaru kompānijas Telecel (iespējams, Karlosa Slima īpašumā esoša) klientiem, kā arī ēdam ar tobasko mērci sakultas austeres blakus esošā supermodernā tirdzniecības centra restorānā.
    Jāarzīstas arī grēkā - Uber taksīši ir tik veikli un izdevīgi, ka šoreiz laikam Mehiko sabiedrisko transportu neizmēģināsim.
    Rīt dosimies ceļā ar avio uz Meksikas dienvidaustrumu reģiona centru Oaxaku.