Naar Candidasa

May 8, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 14 °C

Vandaag weer een transport dag. We gingen met de bus van Ubud naar Candidasa; op zich is niet zo’n interessant dorp maar hier vlakbij nemen we binnen enkele dagen de boot naar het tweede eiland dat we gaan bezoeken nml. Lombok.
    In de buurt hier kunnen we wel leuke dingen doen, zo staat er voor morgen een vrij grote wandeling op het programma waarvan ik nog niet goed weet waar we overal gaan belanden.

Gisteravond afscheid genomen van onze gastvrouw Putu. Ik had in de vooravond, toen zij nog gaan dansen was (traditionele dansvoorstelling in Ubud Palace) onze overnachtingen betaald aan haar man. Omdat de ganse familie daar zo vriendelijk was, zo hebben we ‘s avonds nog 2 of 3 maal een schoteltje met wat knabbels gekregen, hebben we een goede fooi gegeven.
    Toen Putu thuiskwam van de dansvoorstelling kwam ze ons, nog volledig geschminkt, persoonlijk bedanken en Nadia kreeg een sarong cadeau. Deze morgen toen we om 6 uur vertrokken is ook haar man ons nog eens persoonlijk komen bedanken..

Vandaag dus de bus op met een overstap waar we nog een half uurtje moesten wachten maar het “geregel” wat goed ken van in Midden-Amerika kan hier dus ook. Men vroeg ons of we misschien persoonlijk aan ons hotel afgezet wilden worden voor zo’n 2 Euro, een aanbod de we vlug aangenomen hebben.

Nu zitten we in een hotelletje vlak aan zee. Onze kamer is een 2 verdiepingen hut van steen, hout en bamboe met een beneden- en een boventerras met zicht op zee. Klink luxueus maar dat is het niet; het is zeker wel ok voor ons maar de prijs van 30 Euro per nacht is, naar Bali norm, echt te duur. Maar ook hier weer allemaal super vriendelijke mensen.

Deze avond dan in een wat beter restaurant gegeten, heel lekker maar een pak duurder dan de kleine warung restaurantjes.