Couleur locale

May 15, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Vandaag gingen we op zoek naar een echte “lokale” markt. We namen een taxi naar de hoofdstad Mataram en lieten ons afzetten bij een markt waar we eerder al eens voorbij gereden waren. De chauffeur wou met ons naar een andere markt rijden, waarschijnlijk een meer tourist friendly, maar we stapten uit en gingen de markt op.
    Geen enkele andere toerist te bespeuren en dat is aannemelijk want het was echt wel een markt voor de lokale bevolking. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden en dus laat ik de foto’s voor zich spreken…
    (foto's volgen wanneer we sneller internet hebben)

We zijn er niet echt lang gebleven en dus weer een taxi naar een andere markt. Het was meer kraampjes langs een drukke straat en ook een kleine kermis voor de jongsten.

Even verder nog een bijna voltooide moskee bekeken en dan terug naar Senggigi; Mataram heeft weinig of niets voor de gewone toerist te bieden.

Terug in ons hotelletje direct een verfrissende duik in het zwembad, even relax en ondanks de regenbuien toch terug op pad, deze keer naar het strand hier vlakbij. Het is zondag en dus veel locals op het strand.
    We dronken iets aan de strandbar van een duur hotel en betaalden ons bijna blauw. Zestien Euro voor een halve liter bier, een mojito en een schoteltje gefrituurde uiringen, da’s echt wel boven ons budget.

Terug in ons hotelletje en… weer het zwembad in, zalig zo met de jungle op de achtergrond!
    Morgen naar ons derde eiland Gili Air.