Athene: dag 1

July 2, 2018 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Na een lange trip, kwamen we uiteindelijk aan in Athene. Snel een drankje nuttigen en dan verder voor de check-in van ons appartementje. Gelukkig was dit helemaal in orde en vlot geregeld!
    Door het aanraden van onze gastvrouw maakten we een korte wandeling doorheen het minder toeristische gedeelte van Athene. Ik zou zeggen: ‘er was geen kat op straat’, maar laat dat nu het enige zijn dat wél op straat was (en enkele duiven).
    Onze wandeling leidde ons verder langsheen de ‘oude agora’ met een prachtig uitzicht op de Acropolis. Uiteindelijk mondden we uit in de wijk Plaka. Waar het in tegenstelling tot eerder wél vol stond met toeristen (alsook katten en duiven). We kuierden eventjes doorheen de straatjes vol met winkels, zette ons neer op een terrasje en genoten van een frisse smoothie.
    We merkten dat we allebei zeer moe waren, dus besloten om in de lokale supermarkt een diepvriesquiche op te warmen en gezellig te dineren in ons appartement.
    Ondertussen zitten we in de zetel met de voetbal op de laptop. Ik in mijn pyjama en Gilles met zijn rode duivels T-shirt.
    Wat leren we uit onze eerste dag: Je mag je nooit laten doen door opdringerige Grieken. En vooral: wat is het hier heet!