Athene: dag 2

July 3, 2018 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag kochten we een klein ontbijtje in een lokaal bakkertje, want de Acropolis stond op het programma. We ontmoetten eerst onze gids, die ons een halfuur rond leidde in Athene. Ze gidste ons door leuke plekjes, zette ons af aan de Acropolis en overhandigde onze tickets. Zo hoefden we niet in de lange rij aan te schuiven voor onze tickets, maar konden we onmiddelijk binnen!
    Na een tweetal uur ‘de hoogste plek van de stad’ te bezichtigen, wandelden we terug naar een gezellig restaurantje om middag te eten. Lekkere mezze’s! Daarna trokken we richting de tempel van Zeus en the national gardens, waar we bijna verloren liepen en de uitweg niet vonden. Na een lange zoektocht, eerst uit de tuinen en nadien naar een winkel om ons te voorzien van water, bezochten we nog de Oude Agora. Die bleek helemaal gratis te zijn voor studenten!
    Na deze lange dag vol cultuur en 15kilometer in de benen, dineerden we een lichte maaltijd, met prachtig zicht op de Acropolis. Hierna keerden we rustig huiswaarts, klaar voor onze laatste nacht in Athene.