Lichfield NP

April 8, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 34 °C

In Katherine, waar we de smerigiste douche ooit te hebben gehad (zelfs de aborigionals lachen ons uit dat we daar douchen), bezoeken we het Katherine National Park. We doen een hike door de hitte naar een waterval. Bijna op het eind komen we bij een kleine pool met waterval en perfecte plekken op de rotsen erin te springen, we besluiten dat dit het eind is en zwemmen zo'n twee uur op deze perfecte plek. Steeds van een rotsje hoger in het water springen tot we van ongeveer 10m springen, het is maar een kleine pool dus je moet niet te ver vooruit vallen..

Hierna door naar Lichfield, een gratis national park voor Darwin. We kamperen op een camping die toevallig alleen die nacht ook gratis is, op 500m van twee watervallen. Daar zwemmen we 's middags en 's ochtends. We rijden verder door het National Park met meer heerlijke zwemplekken, mooie watervallen en andere bezienswaardigheden. Bij sommige watervallen mag je helaas niet zwemmen vanwege crocodiles.

Na het National park rijden we door naar een gratis camping waar we de volgende ochtend een jumping crocodile tour gaan doen!