Ubud en omgeving

May 16, 2017 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

In Ubud huren we twee scooters om onszelf door het chaotische verkeer te brengen. Het is even spannend om tussen dit verkeer te rijden maar na een tijdje wennen de 'regels'.

We rijden naar de Tegalagang rice fields en lopen daar wat, heel cool en veel touristen. Daarna bezoeken we de Elephant Cave. 'S avonds goedkoop eten in een luxe restaurant, natuurlijk super lekker.

De volgende dag huur ik een scooter voor 21 dagen, 3aud per dag na wat onderhandeling. We bezoeken Monkey Forest waar je tas niet veilig is. Overdoses apen. Daarna gaan we naar een willekeurig strand op best 'n afstand, lekker cruisen op de scooter. Het strand is zwart, vies en kut dus rijden we meteen terug.

De dag erop neem ik afscheid van Antoinne en kan ik alleen verder! Met m'n backpack en rugzak op de scooter richting Padang Bai. Ik kom aan bij het hostel en na niet al te veel loopy Julia opeens binnen, ze is toevallig ook daar en slaapt in hetzelfde hostel. We gaan samen even naar 'n tempel in de buurt. 'S avonds drinken we met iedereen uit onze kamer wat bij een bar met live muziek waar zo'n beetje alle touristen in padang bai zijn.