• Day 28

13.diena:Fórnols-Sant Llorenc de Morunys

October 1, 2017 in Spain ⋅ 🌙 14 °C

Šodien 21 km, 800m kāpums. Šodien notiek Katalonijas neatkarības referendums. Arī man sanāk būt daļai no tā. Pēc stundas gājiena uzkāpju skaistā ciematiņā Tuixen. Pašā centrā ir bārs un, acīmredzot, arī balsošanas iecirknis. Apsēžos ārpusē uz soliņa un kādu pusstundu vēroju notiekošo. Bāram blakusesošajā telpā ir uzklāts galds - cilvēki vēlas svinēt, taču nekas, t.i. balsošana nenotiek. Ārā stāv divi policisti, cilvēki bariņiem nāk, pusčukstus apspriežas, pagaida un dodas atkal projām. Kopumā kustība ļoti aktīva. Pie manis pienāk kāds vīrietis un klusiņām jautā, no kurienes esmu? Viņš arī saka, ka nav vēl īsti skaidrs, vai varēs nobalsot vai nē - esot ļoti liela neskaidrība. Atklāti un skaļi runāt esot bīstami. Es jautāju, vai tie ir spāņu policisti - viņš atbild, ka kataloniešu. Tagad lasu ziņas un, manuprāt, Spānijas valdība sacēlusi pārāk lielu ažiotāžu - varēja taču ļaut mierīgi visam notikt - gluži kā Lielbritānijas valdība to atļāva Skotijā. Bet šeit, skaidrs, ka nekas vēl nav beidzies...
    Par pārējo- pēc vakardienas jūtos saguris un pēc Tuixen seko mežonīgs kāpums. Ik pa 10 vertikālajiem metriem stājos, lai atvilktu elpu. Nokāpiena sākums arī sliktākai līdz šim - sākumā pa akmeņainu izžuvušas upes gultni, pēc tam pa stāvu un ļoti šķembainu taku un vēl pēc tam pa tikko pamanāmu dzelkšņainu taciņu. Tikai pēdējie 5-6km ir tiešām patīkami. Bildes:
    1) divi aktīvisti sarunā ar policistiem Tuixen.
    2, 3) Referenduma uzsaukumi vēlāk pa ceļam.
    4) Selfijs. Riktīgs sagurums šodienas augstākajā punktā.
    5) Neliels ūdenskritumiņš pie ciemata La Coma.