Arusha

November 16, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 27 °C

Om onze safari te regelen, gingen we met de local bus naar safari capital Arusha. Via via hadden we contact gegevens van Safari Booker Bartho gekregen, die ons in een donkerbruin kantoortje ontving. Het was gemakkelijk om daar in het donker in slaap te vallen, maar we deden ons best onze ogen open te houden. Helaas konden we niet meteen de volgende dag op safari, maar moesten we een dagje wachten en volmaken in het drukke Arusha. Hier werden we iedere vijf meter door 3 mannen aangesproken: how are you? Where are you from? Germany? Go on cheap safari? Etc. Ff wennen vooral voor Piet om in de negeer modus stappen. Om dit te ontwijken zijn we een heel stuk door een niet touristisch deel van de stad richting het Cultural Heritage Centre gelopen: een van de grootste kunstgalerijen van Afrika. Dit was veel mooier dan verwacht, en bovenal gratis entree! Na een goede Mexicaanse avondmaaltijd was het tijd onze tassen te pakken voor de safari die de volgende ochtend zou starten: dag 1 Tarangire national Park, dag 2 en 3 Serengeti en dag 4 de Ngorogoro crater.Read more