Safari dag 2: Serengeti

November 18, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 23 °C

Eenmaal uit de highlands reden we de Serengeti in en de naam zegt het al: de vlaktes waren eindeloos. Fantastisch dat je ergens op aarde nog uren rechtdoor kan rijden en alleen maar natuur en dieren ziet. We waren blijkbaar precies op tijd voor de Wildebeest migration: Wildebeesten die 2000km van Kenia naar Tanzania lopen op zoek naar water. De kuddes reikten tot aan de horizon, zo veel waren het er. Dit spectaculaire zicht was een hoogtepunt, maar we hebben ook genoeg andere dieren gezien zoals leeuwen, olifanten, gazelles, antilopes salamanders etc. Deze nacht sliepen we in een tentje midden in de Serengeti. We zagen een donderstom in de verte, waarna de lucht open trok en vol was met sterren. Ondanks de vele beesten die rond en door het kamp liepen stond er 's nachts geen ranger op de uitkijk. Toen ik dan ook midden in de nacht wakker werd en moest plassen, durfde ik niet uit de tent. Hoe langer ik wakker lag, hoe meer diergeluiden ik hoorde. Het gebrul van Wildebeesten en het gehuil van hyenas.. Toen ik Piet eenmaal wakker had gemaakt, stapte hij zonder nadenken de tent uit om te zien of de kust veilig was. Dat was zo, maar eenmaal terug in de tent hoorden we de hyenas heel dicht bij lachen en vechten. De voetsporen 10m van de tent logen er niet om de volgende ochtend.Read more