De eerste nacht in onze 4x4 met daktent.

January 26, 2020 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Vanochtend werden we opgehaald met een shuttle om onze 4x4 Suzuki Jimmy op te halen bij Nomad America. Bij aankomst stond de auto klaar en was de tent al opgezet.Bij het eerste aanzicht van ons 'mobiele verblijf' kregen we al kriebels van blijdschap in onze buikjes! We kregen instructies hoe we de tent en luifel op moeten zetten en hoe we deze af moeten breken. Het stelt allemaal gelukkig niet veel voor en ons verblijf kan al in 20 minuutjes worden opgezet! De auto is van 2019 en het ontbreekt ons echt aan niets. Een is een douche gekoppeld aan de auto, we hebben een koelbox, gasstel, kookgerei, bestek, afwasblik, zaklampen, hangmat, charger en er is een mobiele telefoon met WiFi aanwezig. We nemen een sixpack bier in ontvangst en zijn ready to go! Op naar La Fortuna!

Al snel beginnen we de liefde voor dit land al te voelen. De natuur is groener dan groen. Het is één hele, hele grote jungle! De rit naar La Fortuna duurt zo'n 2,5 uur. We maken een stop bij Mistico Hanging Bridges Park waar we voor morgenochtend een reservering hebben gemaakt. Vervolgens lijkt het ons verstandig alvast op zoek te gaan naar onze eerst locatie om te wildkamperen en dat is best spannend zo de eerste keer! Na 2 mislukte pogingen off-road, een plek te vinden, gaan we naar de spot 'Crossing Rivers'. Het is behoorlijk afgelegen en de weg er naar toe is avontuurlijk, maar als we op plek van bestemming zijn voelen we het: dit is DE plek! Midden in de jungle, bij een mooie rivier met flinke stroming. Wat een geweldig gevoel is dit! We parkeren de auto en maken ons verblijf op. We komen erachter dat we de tank voor de douche nog niet hebben gevuld en nemen daarom een verfrissende plons in de rivier.

Wanneer het een beetje donker begint te worden, is het time for food! We hebben twee stukken vlees gekocht, champignons, uien en wat knoflook. Een biertje en een wijntje erbij, heerlijk! We klimmen onze tent in om nog een beetje te relaxen en gaan bijtijds slapen, want 06.00 uur opstaan wordt onze nieuwe standaard. ;) We hebben prima geslapen met wat stops om te plassen en de geluiden die we horen. In de ochtend worden we gewekt door de vogels en de rivier. Wat fijn om in de natuur te mogen en kunnen slapen. We maken een ontbijtje, Dave neemt nog een frisse duik en dan vertrekken straks naar de Hanging Bridges en Hot Springs!