Florida 2017

April - July 2017
A 90-day adventure by Ellen en michel Read more

Eindbestemming bereikt

July 13, 2017 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Ja bijna in één keer de eindbestemming gevonden. Bij aankomst een hartelijk welkom bij receptie. Ze vrieg zich al af waar we bleven. Zeer snelle checkin en dan naar de kamer. Helaas geen van de sleutels werkte dus weer naar de spontane vrouw can de receptie. Deze riep Tony om dat hij naar onze kamer moest en zijzelf rommelde wat met de sleutels en daarmee ging ik weer naar de kamer. En tata de deur ging open. Alleen Tony wist dat nog niet dus die stobd ook ineens bij ons in de kamer. In decavond naar het centrum. Een parkeerplek gezocht en door het centrum gelopen. Op zoek naar een steak want we hadden lunch overgeslagen dus HOngER!!!!!
    De steak nergens gevonden dan maar naar de Italiaan. Daar de kleinste pizza besteld en.maar goed ook. Tripadvisor zegt excellent zagen we later maar dat klopte dan ook wel. Masr toen gebeurde het. Ik kreeg kramp. Pff niet te weinig... snel een plee opgezocht. En daar was de opluchting. Verder zal ik jullie details besparen. Maar we konden onze tocht weer afmaken. Nog ff ijsje gehaald voor El en daarmee naar de zee gelopen. Ook het fort nog even bekeken van de buitenzijde want die was al gesloten.
    Daarna weer naar het hotel gereden ff lekker tv kijken helaas geen signaal. En braaf ben ik weer naar de receptie gelopen. Daar werd ik werr vriendelijk ontvangen door dezelfde mevrouw als vanmiddag, zij bood gelijk een andere kamer aan maar die heb ik geweigerd. Moest er niet aan drnken weer alles te verhuizen. Maar morgen wordt hij gemaakt en alles komt in orde. Gelijk maar even gevraagd naar de ghosttour en ook dat kon zij regelen. Dus dat gaan we morgen doen. Een boekje mee gehad en ik kon weer terug naar de kamer. Nunog douchen luieren en dan oogjes dicht. Ik schrijf jullie morgen weer. Grtjs M

St Augustine Ghost town

July 15, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 32 °C

Na een simpel ontbijtje geroosterd soort bagels en jam muffins joghurt en koffie naar de receptie voor kaartjes voor de hop on hop of trolley .De trolley stopte bij ons hotel onder de oak een prachtige boom van 600 jaar oud .We hadden een leuke gids die alles over alle bezienswaardigheden vertelde en leuke grapjes maakte. Als jullie het nog niet wisten is het bloedheet hier maar op de trolley kreeg je lekker wat wind dus we bleven lekker zitten de 23 stops. Toen weer met de trolley alles bezocht wat we wlden zien. Erg leuk en mooi allemaal. In de avond weer terug om een sherrif te zoeken die je meenam lopend om ghost storries te vertellen. We vonden een soort Kenny rogers aardige man verkleed als sherrif en moesten om 8 uur vezamelen. Het was erg spannend interressant en soms grappig omdat hij je liet schrikken door zijn stem te verheffen of je ineens vast aan je arm te pakken . We liepen langs b&b die hunted waren en 2 oude begraafplaatsen erg creepy. We hebben foto s genomen en hebben allebei verschijningen op de foto s niet te geloven he.......... jullie zien ze nog wel .Daarna snel naar het hotel om te slapen wat best een onrustige nacht werd door al die enge vehalen.Read more

Racen en titusville

July 15, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Weer een heerlijk ontbijtje. Net zoals gister maar deze keer zaten we onder de old general. Uitchecken en on the road. Onderweg zp maar een afslag gekomen naar daytona. En goed gegokt. Daar was het stadion. Maar waar is de ingang?? Ook die gevonden. Kaartje gekocht voor de speedway tour. Een tour door het enorme complex. En na afloop door het museum en met een ervaring rijker zaten we weer in de auto. Lunch bij Wal-Mart maar eigelijk bij subway in de Wal-Mart. Daarna naar de eindbestemming en daar was het relaxen bij het zwembad. Douchrn en zo gaan we ff kijken wat we kunnen eten en waar. Hiervoor moeten we wel weer de auto in. Is of was het iets bijzonders dsn horen jullie dat nog wel. Grtjs M.Read more

Cocoa /Ron Jon Surfshop/Death Valley !!!

July 16, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Hi you all ,how are you doing today ? Dat hoor je hier dagelijks maar klinkt wel gezellig haha. Vandaag een complimentary breakfast van Best Western ,ik had 2 boterhammen geroosterd met jam 1 maanzaad muffin en een aardbeien yoghurtje en scrambled eggs ze hadden ook vieze worst gravy enz maar dat lusten wij hollanders niet ! Michel had ongeveer hetzelfde dus daarna met een koffie op weg naar Cocoa beach want het zou volgens de weer mijnheer van tv Hot Hot Hot worden. Het was heerlijk op het strand gaf toch wat verkoeling na het spelen in de zee . De golven waren best sterk en veel branding dus je was net een surfer zonder surfplank het was heerlijk net een bubbelbad ! We waren nog aardig wit dus na 3 uurtjes bij de pier gaan douchen drankje genomen en in de schaduw opdrogen en mensjes kijken leuk ook al die vrouwen met tattoos ! Toen op weg naar Ron Jon Surfshop de grootste van Amerika ! Was erg groot ja leuk om te zien ! Nu we toch op de eilanden zijn ff kijken of er nog een mall in de buurt is. En wat denk je? Natuurlijk alleen op een ander eiland op de route naar huis. Daar nog even een bezoekje aan gebracht en even wat gegeten want het was alweer 14:30 uur. Een tegenvallen de mall maar ja je kan niet alles hebben. Dan maar op weg naar huis. Wel is het water op dus supermarkt opzoeken. Dat werd dus de supermarkt vlakbij het hotel want dat was de enige die we tegen kwamen. Een Wal-Mart eb geen kleintje ook. Dus parkeren en de dead valley temperaturen weer trotseren. Want ja zo warm is het vandaag. Snel naar binnen. Heeeeeerrrrrlllliiiijjjjkkkk airco. Weer veel te lang rondgelopen water en meer ingeslagen en weer terug naar het hotel. Douche en in de buurt wat eten. We hebben nog geen idee wat maar dat zien we nog wel. Dan terug en ff wat after sun smeren want we hebben een tikkie gehad van de zon. En snurken morgen rijden we namelijk naar Miami en daarvoor willen we naar de moeder van alle malls, sawgrass mills!!! Tenminste dat wordt gezegd. En of het waar is horen jullie morgen wel. Grtjs M.Read more

Miami

July 17, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Extra vroeg weg want een aardige trip voor boeg.
    Eerst naar de mall. Dat was al een uurtje of 3 sturen. Maar gelukt. Een mega mall. Eentje waar je in kan verdwalen. Ff wat gekocht en dan weer verder voor nog een uur sturen. Miami!! Erg druk hotel gevonden en op de oprit de auto geparkeerd, koffers uitgeladen en daarna voor een parkeerplaats een half uur sturen terwijl je de garage zag liggen aan de overkant van de straat. Maar alles hier is one way. Je krijgt dan ook een kaart mee hoe te rijden naar de parkeergarage.
    Koffers op de kamer gegooid en verkennen. Helmaal niks in de buurt. Dus over het strand terug. Maar even.bij de info meneer langs over hoe en wat. Dus dat wordt een stadsbus. Eerst lopen naar de halte en daar gaan we. Een hallf uur later zegt de buschauffeur. Hier eruit en oversteken en je bent er. De lijnbaan van Miami. Winkels en restaurants in het midden. Lijnbaan op en neer geweest en dan een happie eten. Bij de cubaan. De serveerster zegt. Dat is beter en dat is lekkerder. Maar wat ze niet zegt is dat is het duurste en dat is nog duurder. Maar goed wij blijven bij onze eerste keuze en dat wel erg goed en lekket. Bij het afrekenen vraagt ze ook.nog of we het wisselgeld terug willen. Ja dat willen we. Toen op zoek naar de bus voor de weg terug. Bus halte gevonden alleen de verkeerde. Dus naar de overkant van de straat en daar weer wachten. En onze mazzel we stappen uit voor ons hotel. Schrijven dit stukje en gaan douchen en knorren want morgen gaan we met de bigbus miami verkennen. Grt M.

Miami tour

July 18, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Hup hup vroeg uit de veren want vandaag is de Miami ontdekkingsreis. We hadden al kaartjes gekocht voor de hop on en hop off bus maar om daar te komen moesten we eerst met de trolly naar de opstapplaats. En yeah we hadden de eerste bus van de dag te pakken dus de ontdekkingsreis begon om 09:13 uur.
    Eerst naar de verzamelplaats van alle bussen want daar gingen we ontbijten. Starbucks ontbijt gescoord en.gelijk wat sigaretten armer aan wat toeristen (zwervers). Maar goed een goede daad gedaan of niet. Daarna met de rode lijn naar windham. Een wijk met muurschilderingen. Erg mooi. En daarna de bus weer op naar cocunut crove het winkel centrum.ff afkoelen dachten we. Helaas gewoon een winkelstraat. Dan maar ff iets fris tot ons nemen. En weer terug naar de halte Onderweg zien we een hagedis lopen en die was iets groter dan we gewend waren. En ook iets sneller maar we hebben een foto!
    Nu op naar little havana! Ff een biertje gedronken in de place too be daar. Live muziek en een coole ruimte. Door little havana gelopen en bij de sigarenfabriek een sigaartje gekocht. En uitleg gekregen hoe dit werkt dus wel geinig om daar een te kopen. Nu op weg naar het centrale punt voor de connectie met de lijn die ons weer naar huis moet btengen. Komt er 1 druppel naar beneden. Maar ook al zijn vriendjes volgen. Een hoosbui krijg je dan. Wel van korte duur en verfrissend. Eenmaal daar rondje gelopen en toen naar onze bus en toen bleek dat ook gelijk de laatste bus van de dag te zijn. Trolley gepakt en om 18:30 lopen we weer het hotel binnen. Naar de overkant van de straat om te eten en vanavond hevven we een relax avond. Dus ga het nu afsluiten want we zijn er wel klaar mee voor vandaag.

Fort Meyers

July 19, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Weer een tochtje achter de rug. Eerst Miami uit dat was al een opgave maar dat was gelukt. Het begon met het ophalen van de auto. Omlopen omdat je verplicht met de lift moet en dan pas alles afgeven volgens de dame die bij de in en uitgang zit. Dit heeft te maken met de camera's. Toen op weg. Stoplichten en druk. Maar een afslag gemist dus door de achterbuurt. Ff benzine gehaald voor wel 10 dollar en go. Eerste stop everglades. Kaartje gekocht voor de airboot. Maar helaas slecht weer op komst dus wachten. Pfff warm en benauwd. Maar na een uur zeker inladen en varen. En direct bingo alligator. O nee twee of toch drie. En de tocht was koud 2 minuten onderweg. De rest van de tocht niks gezien maar we lekker gevaren. Na de tocht naar de show en uitleg over de everglades en zijn inwoners. Alligators werden gevoerd. En toen gauw weer verder. Rechtdoor en.nog meer rechtdoor. Ineens zien we het kleinste postkantoor maar helaas kunnen we niet stoppen. Volgende afslag in de remmen en hard om te keren. Eenmaal bij het postkantoor was het oorlog met de muggen!! Honderden we werden aangevallen. Snel foto en terug de auto in. Oooo neee ook daar hadden ze zich verzameld. Ramen open en gas. Onderweg nog een paar doodgeslagen. Maar volgens mij wonen ze nog steeds in de auto. Maar de meeste zijn we wel kwijt. Door rijden naar Naples. Je raad het al rechtdoor. In Naples ff naar het centrum geweest en dat stel dar niks voor dus snel weer verder. Fort Meyers. Langs de doorgaande weg, het hotel. Ziet er goed uit. Koffers naar de kamer. De was verzameld want je zweet hier al een otter. Dus sommige zaken waren aan een wasbeurt toe. Was in de machine en plons het zwembad in. Ff uit het bad om de was in de droger te doen en plons het bad weer in. Het is tijd om de was uit de droger tehalen en weer terug naar het zwembad. Na het zwemmen douchen en eten. Was wel.een beetje laat geworden maar goed. Serveerster te weinig getipt en dat kwam ze ff zeggen en ja dat klopte dus ff aangevuld. Nog even een wandeling gemaakt en nu ff schrijven en dan naar bedje toe. Want morgen is er weer een nieuwe dag in Fort Meyers.. grt MRead more

Hot &Wet that's what it is !!!

July 21, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

We werden wakker met donkere luchten en regen....maar omdat het zo warm is lieten we ons niet kennen en vertrokken naar Sanibel Island om schelpen te zoeken .We moesten de lange kustweg van Fort Myers af rijden en het onweerde en regende en we kwamen me een plassen en ondergelopen straat tegen niet normaal. 2 bruggen over en we waren op Sanibel het was zo gaaf net een Tropisch eiland prachtig . De regen was gestopt en we zagen een visitors center tegen .Een aardige vrouw vertelde waar we alles konden vinden en met wat folders reden we eerst naar een soort houten dorp waar Jerry s super markt en restaurant was zo leuk met palmen en papagaaien .Eerst maar ontbijten want dat hadden we nog niet gedaan Michel nam yoghurt met fruit en ik pancakes mmmm een hele koffie kan erbij en een vriendelijke serveerster! De mensen zijn allemaal erg vriendelijk en beleefd en ze denken vaak dat we Amerikanen zijn haha maar als ze merken dat het niet zo is vragen ze waar we vandaan komen en sommige weten echt niet waar het is of ze zijn erg enthousiast en maken een praatje. Nog even de souveniers shop in en toen op weg naar Captiva het puntje van het eiland.we zijn op 3 stranden geweest en veel schelpen gezien waarvan 2 bijzondere maar die waren nog bewoond dus terug gegooid. Toen we weg gingen bij het laatste strand we lagen dicht bij een soort duin gras zag Michel ineens een slang een grote lichtbruine brrrrr zo bizar dat dat los rond kruipt en pal achter waar wij lagen er waren daar wel schildpad nesten dus was hij misschien op zoek naar een lekker eitje ! Voortaan maar niet meer dicht bij begroeing maar wel leuk om gezien te hebben ! Ff vuurtoren bekeken en terug naar het hotel maar kwamen een outlet tegen waar we een iced koffie namen en wat leuke dingen voor onze kinders scoorde. Als afsluiter nog even eigen strand bezocht waar ik ineens een rog vlakbij zag toen ik michel riep schoot hij pijlsnel weg. Ook weer pelikanen zien vliegen leuke vogels ! S avonds bij de griek op zijn amerikaans gegeten. En toen nog een ijsje mmm doodmoe naar bed maar wat een heerlijke bijzondere dag !!!! Groetjes allemaal vanuit een bizar heet Florida xxxxxxxRead more

St.Petersburg day one

July 22, 2017 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Door omstandigheden ff een dagje later. Omstandigheden betekend in dit geval moe total loss en laat thuis. Maar wat hebben we gedaan?! In de ochtend ontneten bij pintchers en dat redelijk op tijd want we wilde snel in Petersburg zijn. Dus onderweg. Toch maar even gestopt bij de supermarkt voor een bakkie. Helaas een Publix zonder koffie!!!! Bijna onmogelijk maar wij hebben er 1 gevonden. Dus ff een tour gemaakt door de super waarbij we toch maar ff een cheescake hebben gescoord. Auto in en verder. Voornamelijk rechtdoor. Hey wat staat daar op.het bord?? Mall! Toch maar ff kijken. Goed aangeven totdat ze denken dat je het nu wel weet. En dan veranderen we de naam van de mall en dan rij je er dus voorbij. Dan maar keren en snel een parkeerplaats gevonden en de mall in. Tegenvaller maar ff wat gegeten en verder. Tolweg. De skyline bridge. Ff links voorsorteren en pront schiet er een auto de berm in omdat ik naar links ging. Die auto dat ik net nog 1000 meter achter mij gezien!! De vrouwelijk bestuurder rijd nu in de berm zonder snelheid te verminderen en rijd daarna bijna haar voorganger, bij de tolpoort, aan. Na de poort gaat het gas er weer op en even later zien we dat de veiligheids borden aangeven "CHRAS" en we daenken gelijk dat is die vrouw. Maar goed de skyline bridge is een mooie brug met een goed uitzicht. En onderaan de brug is ons hotel. Ingecheckt. Wat nu te doen? Op naar st.Petersburg. geparkeerd aan de haven en de trolley gepakt. Een hele tour voor 50 cent. Daarna uitgestapt bij een leuk punt maar alle lag midden in de zon. Pffff. Dan maar naar het Dali museum. Helaas gaat dat niet door het museum gaat bijna dicht. Nog ff naar de supermarkt geweest en in het zwembad gelegen. Na het zwembad lekker douchen en relaxen. Morgen gaan we naar Busch gardens.Read more

Bush Gardens

July 22, 2017 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Rustig aan wakker geworden wassen aankleden en op naar Tampa . Nog niet ontbeten en aangekomen in Tampa in een straat voor Bush Gardens besloten om bij de Burger king tegaan ontbijten haha doe eens gek. Pancakes 98 cent hash browns geen idee haha 98 cent en Michel burrito junior 1 dollar &koffie totaal 6 dollar . De pancakes waren goed hash browns zijn gefrituurde aardappel rondjes lekker om 10 uur s ochtends en de burrito was met ei gehakt rn ui mmmmmm haha maar we waren weer voldaan . Bush Gardens was geweldig van super achtbanen (jammer dat Daniel er niet was ! ) tot kangaroes aligators witte tijgers winkeltjes eet tentjes top shows en goeie muziek!!! Dus weer genoten masr wel gesloopt na zoveel vertier. WE waren ook nog tot onze slip nat van ons eerste tochtje in de waterbaan haha niet erg want het was weer warm genoeg alleen door de hoge luchtvochtigheid duurde het lang voor we weer droog waren. Nu lekker in bed en morgen nog een dag genieten in Orlando ! Groetjes van twee mensen met moeie benen en branderige voeten . Trusten xxx ElRead more