• Day 11

Pessisjokka rastplats

August 31, 2021 in Sweden ⋅ ⛅ 8 °C

Ein ungewöhnlicher Stop, da auf einem Rastplatz.
    Wenn man aber mal hinter die etwas langweilige Kulisse schaut findet man manchmal einen rohen Diamanten. So wie auf diesen Rastplatz.
    Wir haben hier mit vier anderen Womo übernachtet. Denke in der Hochsaison wäre das nicht möglich. Es ist auch nur ein Rastplatz, kein Stellplatz!
    Obwohl genau neben der E6, war die Nacht ruhig.
    Wir machen einen kleinen Ausflug hinter dem Rastplatz. Dort kann man es leicht bis zum steinigen Strand schaffen. Das würden wir auf jeden Fall empfehlen!

A rather unconventional stop for us, since it was on a Reststop. However, if you take a look behind the somewhat boring scenery sometimes a diamond in the raw is hidden. As was the case here!
    We stayed the night amongst four other Rvs.
    Thinking it would not be possible in the main tourist season, because it is truly only a rest stop, not an overnight stay! Even right beside the E6 it was very quiet the entire night.
    We take a little walk behind the rest stop.
    It’s very easy to get down to the beach. A must when you stop here! Don’t miss it, you would regret it!