Auk Bok (Myanmar)

December 14, 2016 in Myanmar ⋅ 🌧 16 °C

Deze dag was onvergetelijk. We vaarden naar een eiland met twee "bounty beaches" aka wit zand, helderblauw water en perfecte schaduw door de bomen.

Onze tourorganisator was Dawei Panorama Tours, fantastisch lieve mensen die ik ooit hoop terug te zien. De dag begon vroeg met een autorit naar het vissersdorpje Han San (?), daar sprongen we op de boot richting eiland Auk Bok. Na een uurtje varen waren we er. We sprongen de boot uit en zwommen naar het strand. Even snorkelen, zwemmen en genieten. Daarna werd er heerlijk gesmuld van inktvis, scampi's en vers gevangen vis deskundig ge-bbq'd door onze gids Train.

Op de terugweg hadden we (uiteraard) even bootpech. De motor liep wat onder water, niets dat onze schippers niet direct konden fiksen.

We sloten de dag af in een Bier Garden in Dawei. De groep was zo gezellig dat we nog samen zijn gaan eten met de touroperators erbij. Jona en ik hadden spijt dat we naar het station moesten om de nachtbus naar Mawlamyine te nemen. Hier zitten we nu dan ook te wachten op Godot. We lopen hier op Myanmar tijd, wie weet wanneer de bus er eindeijk zal zijn.