Ben Tre (Vietnam)

February 20, 2017 in Vietnam ⋅ 🌙 27 °C

Na een nachtbus tot Ho Chi Minh, twee kleine minivans van Ho Chi Minh naar Ben Tre en brommerritje zijn we op onze bestemming geraakt. We logeren in een homestay midden de kokospalmen. Ze noemen het hier ook "Coconut Island".

Veel meer dan chillen in een hangmat en een beetje fietsen, hebben we hier niet gedaan. We willen genieten van onze laatste week Azië en een hangmat is daar uitermate geschikt voor.

's Avonds zagen we vuurvliegjes in de palmbomen. Ze flikkerden aan en uit, net kerstverlichting. We sliepen in een open kamer dus je hoorde heel wat beestjes rond ons: houtwormen die knagen aan de houten muren, gekko's, kikkers etc.

Vanmorgen gingen we met de boot op de Mekongdelta. Onze gids gaf ons wat meer informatie over het leven langs de delta. We bezochten één van de vele kokosfabrieken langs het water. We zagen hoe je van een kokosnoot een kokossnoepje maakt en hoe je een kokosnoot klaarmaakt om ze door te verkopen aan grote fabrieken. Jammer genoeg kon ik niks proeven door m'n kokosallergie, maar volgens Jona was het lekker. Daarna bezochten we een slaapmatfabriekje waar de vrouwen in sneltempo strooien matten in elkaar steken.

Fun fact: op de vissersboten op de rivier schilderen ze ogen om de krokodillen (die hier al lang niet meer te vinden zijn) weg te jagen. De vissersboten op de zee hebben geen ogen, want zij geloven dat het de vissen zou wegjagen.

Nu chillen we wat meer in de hangmat terwijl Jona een verse kokosnoot drinkt. En gaan we ons tripje naar Hong Kong plannen 😊