Kiara op reis

November - December 2022
A 22-day adventure by Kiara Read more

Tussenstop in Brussel

November 21, 2022 in Belgium ⋅ 🌧 7 °C

Na een lange treinreis kwam ik vanmiddag aan in Brussel. Na wat gegoochel met Google maps en ruim 10 minuten gelopen te hebben kwam ik uiteindelijk bij mijn hostel. Wat blijkt? Was het uiteindelijk maar 100 meter van het station vandaan en heb ik flink omgelopen🤦🏽‍♀️ Pech voor nu maar een meevaller voor morgen.

Gelukkig kon ik mijn tas achter laten in een locker en kon ik zo de stad gaan verkennen. Ik ben lopend naar het grote plein gegaan, onderweg dacht ik maar 1 ding en dat was: ‘Wat een ontzettend lelijke stad’. De lelijkheid viel echter mee dat ik het plein bereikte, een typisch Belgisch plein met mooie hoge gebouwen en veel goud. Op het plein stond een kerstboom en de kerststal werd opgezet maar voor de echte kerstmarktjes moet ik nog even wachten denk ik🎄Kijk ik overigens erg naar uit 😍Natuurlijk heb ik ook nog even het piesende mannetje gekeken, maar uiteindelijk terug gegaan naar het hostel.

In het hostel heb ik natuurlijk het WK gekeken en jaja 2-0 gewonnen!!!🧡 Hup hup Nederland 🇳🇱🦁
    Optijd naar bed want morgen een lange reisdag voor de boeg! Slaaplekker voor nu 😴

Vertrek

November 21, 2022 in the Netherlands ⋅ 🌧 2 °C

Vandaag begint mijn reis, op naar Schotland🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿. Voordat ik de trein naar Engeland neem, heb ik vanavond eerst een tussenstop in Brussel🇧🇪
    Waar menig mens goed voorbereid de eerste trein in stapt, lag ik vanmorgen in mijn bed en kwam ik erachter dat er werkzaamheden waren tussen Amsterdam en Breda. Plan veranderen en ter plekke beslissen welke trein ik zou nemen.

De allerliefste Kim heeft mij vanmorgen naar het station gebracht, scheelde toch de eerste wandeling in de regen😝 Na een kort afscheid en een laatste dikke knuffel van mijn mama ben ik vandaag om 9.28 uur met 5 min vertraging vertrokken richting Brussel.

Op naar Schotland 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

November 22, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 5 °C

Voor deze dag niet een heel lang verhaal want ik heb voornamelijk alleen maar in de trein gezeten.
    De nacht was voorbij en mijn eerste ervaring met alleen in een Hostel slapen bracht me weer terug naar de schooltrips van het mbo, maar dan nog erger. Ik lag in een kamer voor 4 vrouwen maar één daar van had nogal het heen en weer. Veel heb ik dus niet geslapen🧟‍♀️

Vanmorgen vroeg op pad want ik moest een trein halen, om kwart over 8 stond ik dan ook al klaar op het station. Als eerst de trein naar London. Gedurende deze reis was veel naar buiten kijken er niet bij, want ik zat op een plek zonder raampje dus lekker een podcast in de oren en ogen dicht 😴 Kon ik ook zeker wel gebruiken na de afgelopen nacht.

Aangekomen in London was ik meteen blij, want het voelde vertrouwd en rustig vergeleken met Brussel🤭 Gek eigenlijk dat het in elke stad anders voelt.
    Ik moest ongeveer een uur wachten en de mazzel was dat het zonnetje scheen. Heerlijk in het zonnetje gezeten, snel een lunch en een kop thee gehaald en de trein gepakt naar Edinburgh.
    De reis duurde 4 uur en 50 min maar onderweg heb ik de mooiste dingen gezien. Hoe verder we kwamen hoe mooier de landschappen werden en dan ook nog een super mooie zonsondergang😍 Een kadootje om de reis zo te beginnen.

Aangekomen in Edinburgh was het nog een stukje lopen voor het hostel, hier wat gegeten en voetbal gekeken. Morgen de stad verkennen en een plan maken voor de volgende bestemming ☺️

Dag 3 - Edinburgh

November 23, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 6 °C

Vanmorgen begon met regen, blij dat ik was met m’n warme jas en Wandelbroek. Waar iedereen in de mooie outfits en er als een verzopen hondje bij liep, was ik droog en warm (goed ik was vorige week ook iemand in de mooie kleding dat ik in Praag liep, maar dat terzijde😝).

Vanmorgen begon ik bij Edinburgh Castel, maar ik moest online een kaartje kopen en had mijn creditcard in het hostel liggen, dus mooi iets om morgen te doen.
    Vervolgens ben ik maar gewoon gaan lopen en kwam ik St Giles' Cathedral tegen, hier mocht ik naar binnen dus dat heb ik zeker gedaan. Het glas in lood was ontzettend mooi en vooral omdat het glas in donkere kleuren was, ik heb natuurlijk ook even een kaarsje aangestoken 😇
    Vervolgens ben ik mijn weg vervolgd en ben ik richting het nieuwe gedeelte van de stad gedaan. Daar heb ik door het park gelopen met uitzicht op het kasteel, daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden. Mensen kijken je vreemd aan als je foto’s van jezelf maakt met timer aan, maar dat deed me niet zo veel dus 3,2,1 en flits. De foto heb ik natuurlijk toegevoegd en als je heel goed kijkt zie je rechts het Kasteel 🤓

Na nog een tijdje door de stad te hebben gedwaald ben ik naar Waterstones gegaan. Waar ik in Engeland al gek was op deze winkel, was ik even vergeten hoe gek. Want als je een boek zoekt is dit DE plek, als het kon had ik zeker 20 boeken gekocht. Op de derde verdieping hebben ze een café dus daar ben ik gaan zitten voor een kop soep.

Kleine stop gemaakt in het hostel en daarna nog even naar de Vintage store gegaan. En oh ik keek m’n ogen uit, ik zou wensen dat wij van die tweedehands winkels hadden. Pantalons in overload😍 Dus ik moet terug met zeker twee koffers!

In het hostel heb ik een meisje uit Australië ontmoet, samen zijn wij in de avond op advies van Saskia naar Calton Hill gegaan en Wauw wat een uitzicht🥰😍
    Ik heb wat foto’s bijgevoegd maar zo mooi als in het echt kan ik het helaas niet laten zien. Er liep een stelletje en dus zei ik ‘hoe romantisch als je hier ten huwelijk word gevraagd’ en ja hoor daar kwam Gracie met een liefdes serenade of ik met haar wilde trouwen. Ik heb het maar snel afgekapt maar kan wel zeggen dat ik ten huwelijk ben gevraagd 💍😝
    We hebben nog even door de stad gedwaald, foto’s gemaakt van het kasteel in het donker, ergens gegeten en toen terug naar het hostel.

Ik blijf sowieso tot zaterdag ochtend in de stad en dan pak ik de trein verder. Naar Aviemore, Aberdeen of Inverness. Hier moet ik nog even over na denken. Vrijdag ga ik een tour doen naar Fort William, Glenfinnan en Glencoe. De treinreis die ik heel graag wilde maken zit er denk ik niet in dus ga ik in ieder geval de tour doen.

Nog een dagje in de stad😇

November 24, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 8 °C

Omdat ik besloten heb om een tour te doen geeft dat me ook een dagje langer in de stad. Dit vind ik absoluut niet erg want heb nog genoeg wat ik wil zien.

Vanmorgen begon ik met een ontbijt in het hostel en heb ik gekeken waar ik hierna heen ga. STRESS!!!🤯 Van zaterdag tot zondag is er nergens een slaapplek te vinden en als ze er zijn dat is het nog best heel prijzig….
    Goed ik ga er niet uitkomen, nog even goed nadenken en dan vind ik vast wel iets.

Na het ontbijt naar Edinburgh Castle, wat mooi was om te zien. Hoewel het niet groot was, lukte het me toch om te verdwalen. Het is goed gekomen, heb de uitgang weer gevonden. Het uitzicht over de stad was ook heel mooi!

In de middag ben ik naar the Scottish National Gallery of Modern Art geweest. Waar ik ook heb geluncht, goede WiFi was dus in het café heb gegierd van het lachen om de fomo show.
    Rond 3 uur ging ik terug naar het centrum dat ik naar buiten liep was de lucht helemaal geel, wat een super mooi effect gaf. Tijdens het lopen heb ik met mama gebeld over mijn reisplan struggles. Samen kwamen we aan in Dean Village en hebben we samen het uitzicht beleefd🥰 Alleen reizen is leuk, maar het samen delen is nog veel leuker!! Onderweg naar het hostel nog even de lichtjes bewonderd😍 Hoewel ik niet zo van kerst hou, vind ik lichtjes één van de mooiste dingen die er zijn✨

In de avond zou ik samen met Cassie uiteten gaan. Toevallig was er een vriendin die ze in London heeft ontmoet en zijn we met z’n 3e gegaan. Morgen gaan de meiden alle twee mee op de trip!! Heel veel zin in😍

Glencoe

November 25, 2022 in Scotland ⋅ 🌧 5 °C

De eerste stop was Glancoe waar we best een stuk hebben gereden! Prachtig oranje landschap, maar een regen. Net alsof iemand de kraan open had gezet.

Op een moment dat het droog was dacht de buschauffeur dat het een goed idee was om de bus op een mooie plek neer te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen op het moment dat we de bus uitstappen begon het toch te hozen, snel even wat foto’s maken en dan snel weer terug in de bus. Waar we het volgende stuk weer met regen hebben gereden naar Fort William ☺️Read more

Fort William

November 25, 2022 in Scotland ⋅ 🌬 7 °C

De tweede stop was in Fort William, waar de buschauffeur vertelde dat dit samen met Inverness de grootste stad was van de High lands. Nou, eenmaal aangekomen was er vrijwel niet zoveel. Nu dat ik net een aantal nachten heb geboekt in inverness maak ik me een beetje zorgen over hoe het er daar dan uit zal zien… maar dat is een zorg voor later.

In Fort William stond een hoop wind, maar het was zeker een goeie foto spot. Waar mn haar alle kanten op waaide, was het zeker wel even lekker! Samen met de meiden heb ik geluncht in een klein restaurantje, nog even snel naar de supermarkt voor kauwgom en dan moeten we alweer door naar de bus voor de volgende stop.

Tour Glenfinnan, Fort William en Glenco

November 25, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 8 °C

Vandaag ben ik samen met Grasie en Montana de tour naar Glenfinnan, Fort William en Glencoe gaan doen. Vroeg uit de veren want om 7.15uur moesten we aanwezig zijn en er moest ook nog ontbijt gehaald worden.

Voor deze dag zal ik losse Footprints maken van de high lights en hier zal ik de dag in beschrijven.

Dus rond half 8 in de ochtend vertrok de bus vanuit Edinburgh richting de highlands. Ik kon maar één ding denken en dat was ‘wauw 😍’. De landschappen werden steeds mooier, heuvelachtiger en kleurrijker naarmate we omhoog ginge. Waar er nog enkel groen te zien was, waren het voornamelijk herfstkleuren die de landschappen zo mooi lieten worden. Onze eerste stop was bij een souvenir shop waar ook Schotse Hooglanders buiten stonden, voor 1 pond konden we een zak groenten kopen en hiermee hebben we de grappigste filmpjes en foto’s gemaakt.

Verder in de bus en naar onze eerste echte stop, Glancoe. Hierna zijn we door gereden naar Fort William voor een lunch en als laatst zijn we verder gegaan naar Glenfinnan. Zie voor deze drie punten de aparte footprints!

Op de terugweg zijn we gestopt in een klein plaatsje waar ze ijs verkochten gemaakt van Whiskey. 1 scoop voor Montana en mij en Gracie nam er twee want die wilde wel uitproberen of je er dronken van kon worden. De buschauffeur, die overigens de hele reis hilarisch was, vertelde dat er best veel alcohol in zat. En mjam mjam mjam wat was dat lekker🤤 Als ik het zou moeten omschrijven dan proefde je echt de alcohol en smaakte het een beetje naar Baylies. Vervolgens in de bus om terug te gaan naar Edinburgh waar we om 19.00uur aankwamen.

Snel omgekleed zodat we de tweede helft van het WK Engeland-USA konden kijken. Dit zijn we in een bar gaan kijken en hebben hier ook wat gedronken. Vandaag was de eerste dag van de kerstmarkt dus zijn we een kijkje gaan nemen!🎄 Vanmorgen betrapte ik mezelf erop dat ik weer in het Engels begon te denken en dat ik ook neig om Engelse berichtjes via Whatsapp te versturen🤦🏽‍♀️ Stom hoe snel iets normaal wordt!

Nou voordat Edinburgh te normaal word ga ik morgen mijn reis richting het noorden vervolgen. Met als eerste bestemming Stirling🤩

Just loved today🥰

Glenfinnan

November 25, 2022 in Scotland ⋅ 🌧 6 °C

De laatste grote plaats die we bezochten was Glenfinnan. En ik kan zeggen dat ik dit zeker de mooiste plek vond 😍

Mijn doel was om een foto te krijgen bij het viaduct van de Harry Potter films en dat is gelukt!! Eigenlijk kan ik de rest dus net zo goed laten en weer terug naar huis gaan😝
    Ik had het liefst dichterbij het viaduct gegaan, maar daar was de tijd niet echt voor en natuurlijk begon het ook keihard te regenen dat we beneden stonden…
    En waar ik een goeie regenjas had en goeie wandelschoenen waren de meiden iets minder enthousiast.

Niet alleen het viaduct was mooi, misschien was het meer nog wel mooier. Het voelde echt alsof je in een film stapte, moet je je voorstellen dat je daar mag wonen😍. Een ontzettend geluksmoment beleefd op deze plek! Na een heleboel foto’s te hebben gemaakt zijn we weer verder gegaan met de tour. Maar ik kan dit zeker afstrepen van mijn lijstje ☺️

Stirling

November 26, 2022 in Scotland ⋅ 🌧 12 °C

Hoe blij ik gisteren was, zo ellendig voelde ik me vandaag.

Vannacht hadden we twee nieuwe kamergenoten, waarvan één niet eens de moeite nam om hoi terug te zeggen. Dat ze geen hoi kon zeggen doet er verder niet toe, wat er wel toe deed was dat ze om 2.30 uur in de nacht het een goed idee vond om met haar slotje tegen haar kasje 100 keer aan te gaan en om even haar spullen te herpakken met plastic tassen. Dat maakte dat ik ‘s nachts weinig heb geslapen en al vroeg wakker was.

Gracie was vandaag jarig dus hadden we afgesproken om samen te ontbijten. Dat ik in de lobby kwam en ze aan het bellen was met haar ouders had ik het gevoel dat ik moest huilen en dat is het moment dat ik wist dat het een ellendige dag zou worden 🫠

Samen ontbeten wat erg gezellig was en daarna in de trein naar Stirling. Onderweg begon het te regenen en dat heeft tot 15.00uur aangehouden. Aangekomen in Stirling had ik ruim 3 uur te overbruggen voordat ik mijn hotelkamer in kon. En dit was absoluut niet mijn dag want het voelde echt een beetje als overleven. Ik ben naar Stirling Castle gelopen maar niet naar binnen geweest, daarna naar het museum gelopen waar de eerste zaal heel mooi was en daarna alleen maar oude troep lag😂 Wel nog even wat hele leuke winkeltjes gekeken!

Eenmaal in mijn hotel kamer heb ik een flink potje gehuild. Want mijn hotel kamer was klein, weg gestopt op een boven verdieping en alles was oud. In de avond vond ik het niet meer zo erg, maar op dat moment was het een ramp. Ik kon niet zo goed meer relativeren omdat ik zo moe was, maar gelukkig was daar mijn lieve vriendinnetje die me weer even moed in sprak! Later kwam ik er achter dat ik afgelopen 6 dagen 60 km heb gelopen en 1694 km heb gereisd, met zo weinig slaap is het niet gek dat ik moe was😅

Half uurtje later ging het weer prima. Ergens thee gedronken en gegeten. In de avond lekker films gekeken in de hotelkamer en vroeg gaan slapen☺️