Camping La Futa en vrijdag de 13e soms?

September 10, 2017 in Italy ⋅ 🌧 14 °C

Na een storm en regenachtige nacht alles weer in orde gemaakt voor de volgende rit. Maar we moesten eerst achteruit een helling op voor we konden keren. Door de scherpe draai en de glade weg haalde ik de bocht net niet en schaafde met de bumper langs het afscheidingsmuurtje. Ai dat deed zeer en schade dus. Wrijven en poetsen helpt hier niet meer en dat wordt of een nieuw deel van de bumper of naar de schadeherstel.

Terwijl we de schade aan het opnemen waren kwam het navigatiesysteem wederom met de melding dat er een ongeluk was gebeurd op onze route. De omleiding zou net zo lang duren als het wachten in de file. Aangezien dit 133 km verderop was maar het risico genomen. Pakte goed uit. De weg was vrij toen wij er waren.

Onderweg veel regen en naar later bleek, zoveel, dat in Toscane hevige overstromingen waren, met vernielingen en doden tot gevolg.

Op weg naar de camping bleek een extra afslag gemaakt te zijn en de instructies van de camping, ga hier niet linksaf, maar ga rechts, bleken hier achteraf niet te gelden. Nadat de weg steeds stijler en smaller werd, zijn we maar gedraaid. En ja hoor, moesten hier toch links. Na een behoorlijk aantal haarspeldbochten, kwamen we op 900 m op camping Futa. Erg stil, zo stil dat we er even vanuit gingen dat deze gesloten was. Niets bleek minder waar.. Helaas geen mooie uitzichten door laaghangende bewolking en de regen

Morgen naar agricola Il Borraccio, onze bestemming voor nu