• Day 5

Mui Ne

February 26, 2019 in Vietnam ⋅ 🌬 30 °C

V úterý jsme z Ho Chi Minh vyrazili brzy ráno vlakem. Byla to v podstatě nejbližší destinace, kam se vydat a stejně cesta trvala téměř 5 hodin. Vlak byl docela čistý, sedačky jsou menší než u nás. To asi proto, že Vietnamci prostě jsou malincí. Později na naší cestě se nám slečna v homestay ve Phong Nha smála, protože máme velký palce u nohou :D Vlak jel déle než měl, protože asi půl hodiny od cíle se vlak najednou zastavil a někdo přišel do toho našeho vozu opravovat nefungující klimatizaci.

Když jsme dorazili do Phan Thiet, potřebovali jsme se dostat až k hotelům směrem do Mui Ne, kde je pláž. Cestou vlakem jsme našli ubytko s krásnou zahradou. Vydali jsme se tedy autobusem směr Mui Ne. Tady jsme si poprvé všimli, že v autobuse tu platí jinou cenu místní a turisti. Napoprvé jsme zaplatili, ale příště už jsme věděli a nenechali se převést. Ubytování bylo krásné, byly tam moc milé paní. Jen ta pláž, která byla u hotelu nebyla moc hezká a přístupná. Byly tam takové obrovské betonové sestupy do vody, udělané spíš pro ty jejich kulatý roztomilý lodičky než pro vstup na pláž. Stejně jsme si tam našli místečko, kde jsme se vykoupali. Byli jsme natěšení na moře.

V Mui Ne jsme hned na první pokus našli super restauraci. Na místě, kde nás vysadil autobus jsem zapnula google mapy, koukla jsem na recenze restaurací v okolí a zatáhla tam Aleše na oběd. Byl to takový menší roztomilý podnik, kde obsluhoval pán, jehož manželka to jídlo vařila v otevřené kuchyňce a pobíhali jim tam u toho jejich děti. Ten pán vždycky, když přešel z tý venkovní terasy dovnitř do domu, tak se zul. A když šel ven, tak se zase obul. A tak pořád dokola. Takže když šel člověk dovnitř na wc, tak se taky musel zout, aby neurazil. Moc se nám tam líbila atmosféra a jídlo bylo výborný, tak jsme vlastně oba dny jedli pořád tam :)

Večer jsme se prošli kousek směrem k Mui Ne (my byli spíš u vesničky Ham Tien), ale zjistili jsme, že je to tam všude stejný - restaurace, bary, hotely a masáže. Prostě takové typické plážové městečko.