• Day 9

Hanoj

March 2, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 25 °C

Ráno jsme se vydali na letiště kousek od Dalatu. Byla jsem zvědavá, jak bude probíhat vnitrostátní let. A bylo to naprosto v pohodě. Letiště bylo malé a čisté. Pán před bezpečností kontrolou se nám vysmál, protože jsme se snažili vypít všechnu vodu. No ale ono na vnitrostátních letech není třeba dopíjet a vyhazovat tekutiny. Říkal, že je vtipný koukat na ty evropany, prý to tak dělají téměř všichni. Let do Hanoje trval asi hodinku a půl.

Nebe v Hanoji vypadalo úplně jinak než na jihu. Bylo totiž šedé a bez sluníčka. Oproti jihu tam bylo docela příjemné klima. A poprvé jsem zalitovala, že jsme si zatím nekoupili ty jejich roušky na obličej, protože tady ta doprava byla stejně šílená jako v Ho Chi Minh, ale v kombinaci s tou vlhkostí to nebylo moc příjemný na dýchání. Vydali jsme se autobusem z letiště do centra, který měl pětstotisíc zastávek a jel přes 90 min. Měli jsme na večer domluvenou schůzku s Mai, které jsme měli zaplatit za plavbu po Bai tu long bay na následující den. Šli jsme na bun bo nam bo, protože já už po něm ve Vietnamu hrozně toužila. A bylo dobré, ale nebylo lepší než u nás. To je jediné vietnamské jídlo, u kterého jsem si tohle řekla. Po jídle jsme se v hotelu potkali s Mai, trošku si popovídali, byla už párkrát v Česku a má to tam ráda, zaplatili jsme jí za plavbu a za to, že nám zajistí autobus přímo z přístavu do Ninh Binh a nebudeme se muset vracet do Hanoje a ztrácet tak čas přejezdy.

Poté jsme už spěchali využít alespoň ten jeden večer, který jsme na poznání Hanoje měli. Dali jsme si večeři a chodili po starém městě. Doprava je tam stejně šílená jako v jiných městech, ale staré město má takové malinké uličky, je to jiné než v Ho Chi Minh. Při tom procházení jsme se ocitli v uličce, kde stály podél silnice malé plastové stoličky a točilo se tam všude pivo. A pivo docela dobré, aspoň mě teda vůbec neurazilo. A stálo asi tak 8 Kč na naše. To chceš. Prý jsme pivo naučili vařit my, Češi, jsem se dočetla tuším v lonely planet průvodci. Tohle jejich pivo se jmenuje Bia hoi a nemá žádné konzervanty, proto se pije hned a neprodává se v lahvích. Ve Vietnamu jsme často u večeře pili třeba Saigon beer, ale tohle Bia hoi bylo jiné. Měst už jsme v tu dobu byli přesycení a toužili jsme po přírodě. Ale myslím, že určitě by se dalo v Hanoji strávit víc dní a podívat se alespoň po nějakých památkách.