• Day 1

Taipei

October 26, 2017 in Taiwan ⋅ ⛅ 22 °C

Hallo! Het is even geleden, onze excuses!
    We vlogen van Hong Kong naar Taipei en dat ging vlot. We hadden een uur vertraging wel maar kregen eten op onze vlucht van een uur dus wij klagen niet.

Taipei is geen Hong Kong. Het is er druk maar niet zo gek als HK en de hoogbouw is ook veel gewoner. We dragen hier wel soms een mondmasker met al die brommerkes en hun uitlaatgassen.
    Er zijn veel mooie tempels, weer helemaal anders dan die in HK of Japan.

We deden 2 dagen Taipei centrum, bezochten tempels en musea, aten beef noodle en beklommen de Taipei 101 toren (450 meter hoog).

Vandaag zijn we in Jia Jiu Liao. Hier is een waterval die enkel via dat roze treintje te bereiken is. We hebben hier ook gezwommen ik de rivier in de jungle waar er geen kat was.

We slapen in een hotel in Taipei en het is heerlijk om eens een zacht bed te hebben en niet in een air bnb kamer te slapen.

Joy eet elke ochtend edamame en paprika als ontbijt in het hotel. Ik vind dat wel stoer want ik eet cornflakes, de westerling dat ik ben.