2018-08-04

August 4, 2018 in Germany ⋅ ☁️ 21 °C

Eftersom stranden inte var mycket att ha hade vi efter en slö morgon ställt in oss på att sitta vid husvagnen och läsa. Vi tog en promenad längs nått som såg ut som en banvall men med betongplattor istället för räls. Gissar att det är rester från 2.a världskriget. Längs vägen stod en tysk och spelade flöjt, med notställ och allt. Vi började prata. Sett visade sig att han hade pluggat med en svensk och passerat Gävle på en resa genom Sverige. Han tipsade om en bättre strand några km bort. Tog bilen och spanade in byn på GPSn. När vi kom fram fanns det inget som skvallrade om att det fanns en strand här möjligen att det var en del bilar som åkte samma väg. Det fanns ingen parkering bara några stugbyar med enkla och delvis förfallna baracker. Vi gick längs en skogsväg förbi en stuga som taket rasat in på och där det inte gjort det växte det träd och gräs. Vägen blev till en stig och vi började tveka, men kom vi till en trapp på säkert 50 höjdmeter och där låg en fantastisk strand. Blev en solnedgång även denna kväll fast på hemmastranden.Read more