• Day 14

2018-08-07

August 7, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 24 °C

Vaknade 03.59, larmet ställt på 04.00!
    Vi packade ihop det sista, gick med Mynta och kom iväg 04.25. Wazy visade ankomst 07.56 incheckningen stängde 08.00 ytterligare en nervös färd mot färjan. Hatar färjor. Ingen trafik så vi körde tom in lite tid i början men när vi kom ut på motorvägen så tappade vi ingen. När vi kom in i Polen så visade den 07.41 tankade och stannade och gick med Mynta samt skruvade fast ena backspegeln som höll på lossna. Tuggade vidare. Rätt som det är står vi vid en väg färja... Det hade jag inte räknat med. Gps drog i väg till 8.28.... den kom inom några minuter, kostade inget. Väl på andra sidan så var gpsen tillb åska på 7.45. Imponerade dåligt skyltat vid färjan. Trillade igenom incheckningen 8.04 efter att ha köat lite på slutet. Puh. Det fanns 3 båtar som man kunde åka ombord på och ingen personal att fråga.. Nu gällde det att välja en som gick till Sverige. Men som vanligt så löste det sig genom att vi gissade rätt 😁Read more