Neue Kontinent, neui Kultur, neus Esse

October 6, 2022 in Chile ⋅ ⛅ 22 °C

Am Mittwuch hämmer dänn nüt gmacht usser Flüge. 4h nach Toronto und dänn 2h später wiitere 10h nach Santiago de Chile. 16h reise, und 10h nebedeme sehr breite Mitpassagier ufem Mittelsitz, Yey! Susch isch uf dere Reis eigentlich alls guet gange, kei verspötige oder ähnliches. Mir sind dänn am Dunstig in Santiago acho und händ eus vorab en Transfer buecht, da mer ghört händ das Touris im Taxi gern abzockt werdet am Flughafe und das mit Uber in Chile e bitz speziell isch (es existiert, aber sie chömed nöd gern an Flughafe da sie eher ime Graubereich legal sind und darum nöd sehr beliebt sind bide Taxifahrer). Plus simer au würkli zerstört gsi, drum wäri eusi Uufmerksamkeit warschindli nöd allzu gross gsi. Ufem weg hemmer gseh das d Stadt einiges schlimmer ugseh hett als uf Bilder und s au vili Homeless geh hett (Vancouver says hello), dadezue spööter meh. De Transfer isch super gsi, und so simmer dänn i eusem Airbnb acho, es isch im Viertel Bellavista gsi (Uusgangsviertel in Santiago, verzelli spöter meh). Im 2. Stock hät de Guille euse Gastgeber uf eus gwartet. S Apartment isch mega cool gsi, und de Guille hät eus au na vil cooli Tipps für Restaurant geh. Mir händ dänn au genau no eis vo dene um de Egge bsuecht zum Znacht zum den au bald go schlafe.

Am nögste Tag hemmer denn nacheme churze Zmorge (Empanadas) es Uber gna zum is Museum of Human Rights zcho. Ja, Uber isch speziell, wie erwartet hett de typ kei Englisch chönne und sis Auto isch bitz abgfuckt gsi. Easy keis Thema, aber das er fasch en Bus crasht hät, zimli es Thema. Mir händs überlebt und sin im Museum acho (ab jetzt nurna Uber Black in Samtiago😂). Das isch mega spannend gsi, es gaht dete um d Opfer vode Ziit ide 70/80 wo Chile undere Diktatur glitte hett, vil lüüt sind verschwunde und vili hiigrichtet worde.

Nachem Museum simmer uf e Free Walking Tour im Zentrum. De Carlos euse Guide hett eus den vil überd Gschicht verzellt, vorallem au über die letste Jahr. Die viele Homeless sind nemmli hauptsächlich lüüt us Venezuela wo ja inere grosse Krise steckt, und Chile isch I wenige Jahr krass gwachse ide Iiwohnerzahl. Deswege hets nöd gnueg wohnige und Jobs. Das hett im 2019 dezue geführt dases massivi Protest und Uuschritige geh hett. Die ganz Stadt isch komplett volle mit Graffiti, au Monument, Statue und Chilene (Kirchen, nöd d lüüt us Chile). Eus hend mehreri lüüt verzellt dass das vor 2 Jahr komplett andersch gsi isch. Chile isch eigentlich es sehr stabils Land gsi bis dete. Mir in Europa händ das aber nöd so mitbecho, hüt isch vorallem Santiago nüme so sicher, und vorallem Bellavista (wo mir wohned, super) isch als Epizentrum vode Protest nüme so sicher wie auscho. Mir händ eus aber usser paar komische Gestalte nie gross unsicher gfühlt.

So nach de Tour simmer zerrsch mal en Apero im 'El honesto Mike" go neh, super Westcoast IPA vo Almeada. Am abig simmer im Peumayén go esse, es Resti wo Esse serviert wo vode Mapuche Kultur inspiriert isch (d Uuriiwohner vo Chile) dete hämer i 4 Gäng 20 mini Esse probiert wo fantastisch gsi sind. Nacher simmer in Bellavista no is Tamango Beer House, de Taproom vode Tamango Brebejas. Mega nice IPAs, hopburn und meeeega früsch. Ich bin mega überrascht gsi. Und danach gings ab ins Bett