Jungle trekking

August 2, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Zo hier even 2 dagen in 1. Om 9 uur opgehaald om eerst naar een markt te gaan om spullen te kopen voor de jungle lake tour. We hebben daar nog zaklampen gekocht en een waterdichte bag. Toen naar de boot die ons door een fantastische omgeving naar onze drijvende hut bracht. Daar hadden we tijd om te eten en te zwemmen erg lekker water en vooral de omgeving waar je zwemt is fantastisch. Toen door met de boot voor een jungle trekking van ongeveer 3 uur naar een waterval. We zouden eerst door een grot gaan maar dit kon niet ivm het hoge water. Denk aan een voetbalteam. Toen we daar aankwamen ging het lekker plenzen en het pad waar we op liepen was erg glad en modderig. Ook moesten we vaak door een riviertje heen waar het water soms wel een meter diep was. Na 1,5 uur klimmen en klauteren waren we bij de waterval. Erg mooi. Maar we moeten ook weer terug. Na een goede in totaal 3 uur waren we weer bij de boot die ons terug bracht naar ons hutje. Daar konden we kajakken zwemmen duiken erg fijn. Toen lekker douchen 1 stand koud. En op naar het avondeten met een gezouten gedroogde vis en natuurlijk Thaise andere dingen. Toen nog even kaarten biertje Mojito en plezier met andere Nederlanders. En om 22:30 was het stil en pikken donker. Slapen deden we op een matras op de grond en een ventilator. Nog best geslapen tot 6:15 want om 6:45 bakkie doen en de boot in om apen te spotten. We hebben er zat gezien erg leuk zo in de natuur. Om 8 uur ontbijt en daarna nog tijd om te zwemmen enzovoort. Om 9:30 gingen we weer met de boot en al onze spullen op pad naar een grot. Hier hadden we onze zaklamp voor nodig. We zagen grote spinnen en slangen eieren. Toen door naar de krijt rotsen. Wat is het toch mooi daar. Na een tijdje varen was het helaas afgelopen en na een middag maal gingen we snel verder met een taxi naar koh Samui. We waren mooi op tijd en konden de boot van 15 uur nog net halen. Na 1,5 uur varen waren we op koh Samui. Transfer geregeld en wauw wat hebben we een mooi onderkomen veel groter dan we hadden gedacht. Pa en ma spullen uit pakken en de jongens lekker zwemmen. In de avond tapas gegeten. Viel bij Emma niet zo goed alles eruit gegooid daar. Gelukkig gaat het nu goed. Nu alles plat en morgen strand yeahhhh zin in. Tot dan.Read more