Satellite

Palermo

October 18, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 18 °C

Vanochtend vroeg op. Bryan was alvast wakker om 5u, dus genoeg tijd kunnen nemen om te knuffelen met Yvonneke. We aten een ontbijtje in Charleroi Airport en moesten tijdens het boarden in de kou op de tarmac wachten om op het vliegtuig te mogen. Verder weinig gebeurtenissen. Maar vanaf we in ons autootje zaten, werden we in het siciliaanse verkeer gesmeten. Op een kwartier tijd werden we veelvuldig opgejut door mensen die in ons gat plakten. We zagen een auto tegen 30 rijden op een baan van 80 om tegen zijn vriend te praten die op zijn brommer op de pechstrook reed. Op verschillende momenten mag je improviseren waar je op de baan rijdt. Spannend :)

Eerste orde van de namiddag: lunch zoeken. Helaas kwamen we net in Palermo aan op de moment dat vele restaurants hun keuken sluit. Gelukkig kan je dan nog kiezen van enkele schotels uit de toog die ze dan opwarmen. We kozen voor een soort macaroni met ragù en een artisanaal biertje, heel lekker!

Aangesterkt door een goeie gelato, zijn we een mooie laan doorgelopen waarop verschillende atriums, palazzo's en piazza's uitkomen. Alle balustrades van de historische appartementjes zijn versierd met planten. Geeft een heel gezellige sfeer. Het weer zit ook mee! Bij het terugwandelen waren de eerst rustige steegjes helemaal volgelopen met locals die op kleine stoeltjes voor de hippe cafeetjes hun dagelijks glaasje vino kwamen nuttigen. Een heel andere sfeer dus!

Nu even een discodutje om aan te sterken. Zo kunnen we subiet ten volle genieten van een heerlijk diner in Sobremesa.

Da's mooi! j&m [Marina Ghersin]

tof [mama Brigitte]