Van Mill Valley tot Fort Bragg

May 26, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Goed geslapen, er is minder verkeer op de Hwy omdat het vandaag een vrije dag is: Memorial day, de laatste maandag van mei, men herdenkt dat alle gesneuvelden dit jaar blijkbaar speciaal,degenen die in Afganistan en Irak gesneuveld zijn.
    Je zou twee keer moeten kunnen verblijven om de juiste weg te vinden in kleine zaken als ontbijt, lawaai, warmte enz...
    Het ontbijt was goed, en we aten ons laatste Frans brood deze keer geroosterd. Weg uitgestippeld gisteren dus dat was gemakkelijk en op weg om half 10.
    Eerst een stuk vierbaans Hwy en dan terug naar onze vertrouwde Hwy 1, soms maar een gewone straat. Het is ongeveer 25 km dor land, zelfs de platanen zijn verdord. Wij zagen gisteren op TV dat er verschillende huizen in California geen brandverzekering meer krijgen wegens te hoog risico, en hier zien we de werkelijkheid. Dit is ook het gevolg van her kapitalistisch systeem want bij ons blijf je wel verzekerd aan een hogere prijs in risicogebied maar toch verzekerd. Aan Jenner zijn we terug langs de kust aan het rijden, een beetje hetzelfde tafereel als eergisteren maar veel ruwer landschap, de Hwy slingert zich omhoog en omlaag dat het een lieve lust is. Dirk geniet van dit soort bochtenwerk.
    Af en toe doen we een stop, soms valt het mee en soms valt het tegen. Fort Ross hebben we overgeslagen en volgens mijn gids was dit wel de moeite en Kruse Rhododendron State Park deden we wel en dat was een aarden weg helemaal omhoog en dan dezelfde weg terug. Maar het was een eenbaansweg en ik vond het gevaarlijk rijden. De rhodo's waren bijna uitgebloeid en zeer magere planten, waarschijnlijk te koud en te donker hier onder de woudreuzen, want ja die zijn er ook al hier, geen loofbomen meer maar allemaal naaldbomen. We picknicken aan de auto in het park en dan terug verder.
    We slingeren van zon naar mist naar zon en van 25° naar 14° en terug warmer.
    Onze bestemming fort Bragg kwam al vlug in zicht en zonder stoppen kwamen we daar aan rond 15u. De GPS gaf aan dat de bestemming bereikt was maar we zagen ons motel 'Pine Beach Inn' niet liggen, wel super 8, Best Western, Travellodge en veel ander. Na twee keer op en neer te rijden ging ik binnen bij Travellodge en vroeg de weg, we bleken het reeds voorbij gereden te zijn 6 mijl voor Fort Bragg. De man was vriendelijk en zei wel dat we er al zouden zijn als we Travellodge gekozen zouden hebben. Maar ik had dat bewust niet gedaan omdat alle genoemde motels aan de Hwy lagen en Pine Beach aan het water.
    Toen we eindelijk incheckten was het even voorbij 16u dus een uur gezocht! Daarna nog een uur gezocht naar Dirk's rijbewijs dat hij gewoonlijk nodig heeft om in te checken als ID, je kan niet geloven welke stress we hadden.
    Vlug uitladen en op zoek naar de zee, een mooie baai waar blijkbaar veel wordt gedoken, de zee is wel woelig en er staat een te frisse wind om van het zandstrand te genieten. Daarna naar de shopping voor eten,drinken en een pizza. Het eten is hier vrij duur in California dus toen ik een Pizza zag voor 8$ dacht ik dat valt mee, bleek dat dit een pizza was vers klaargemaakt maar je moest hem nog afbakken, met een microwave gaat dat nogal slecht. Dus een andere zaak gezocht met afhaalpizza en daar betaalde ik dezelfde pizza peperoni 20$
    Maar aan onze kamer konden we hem buiten opeten, het was wel niet aan het water maar toch met een terras en stoelen buiten. En het zonnetje scheen gelukkig nog. Rond acht uur naar de zee voor een mooie zonsondergang, we waren wel wat vroeg maar het was wel de moeite waard, de eerste sinds we hier zijn!
    Ons motel is gelegen in het groen, op de terugweg hoorden we de kikkers kwaken, en geen helemaal geen verkeer. Al bijeen was dit toch een beetje een pechdag vonden we allebei.