• Day 15

... in Boise, zeg Boyzie

June 1, 2014 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

Extra lang uitgeslapen zeker met dat uurverschil erbij, we gingen ontbijten in de eetzaal, waar alles voorzien was the american way. Scrambbled eggs, of toch een eierkoek in een zakje die je twee minuutjes in de microwave moest steken, echt slecht was het niet maar echt lekker toch ook niet, laat ons zeggen: eetbaar!
    Al de rest was er wel, donuts, cakes, Brussels waffels, Cream, philladelphia kaas enz... Alleen geen toasts. Alles werd op tijd aangevuld en je had ruim plaats om te zitten, zoals in een echt restaurant.
    De laundry room was net en proper, in het vorige motel stond je op straat om je was op te vouwen, en met 1 $ kon je een wasje doen in een machine voor 10kg, je zag mijn wasje bijna niet liggen toen het gedaan was, alles op kleerhangers in de kamer en dan op wandel.
    Achter het motel ligt de Boise River Greenbelt, de groene gordel, niet rond maar door Boise.
    1,4 mijl wandelen tot aan de capitol avenue en dan nog een mijl tot aan Idaho State capitol, het is een replica van het capitool in Washington op 3/4e groote, van degene die ik al gezien heb heb ik de indruk dat ze allemaal gelijkaardig zijn, maar het is toch mooi om naar toe te wandelen. Op de terugweg via het stadhuis en mooie downtown buildings, zeker niet zo hoog als deze van LA. Zagen we een sushi - Thai restaurantje en we gingen daar lunchen, op borden was alles goed uitgelegd en Dirk, koos voor een Traditional Thai Lap Bowl met jasmine rice, greens, chicken, Thai sauces, mint and fresch lime zest. Voor mij de Creamy Thai Lap Bowl met jasmine rice, greens, shrimp, cabage, carrots, avocado and house made Creamy Thai dressing. Daarbij ging een Shiner Bock beer en Angry Orchard Apple cider.
    Het was om duimen en vingers af te likken, we overlegden nog om een extra portie mee te nemen voor de avond maar twee keer op een dag leek ons toch teveel.
    Op ons gemakje wandelen we terug naar het motel om een boek en een drankje te halen zodat we aan ons motel op een bankje op de Greenbelt nog een uurtje konden lezen. Daarna een duik in het zwembad en de hot tub en rustig op de kamer van de avond genieten. Ik overweeg om nog een dag langer in Boise te blijven maar Twin Falls zal ook wel leuk zijn, en dat is onze volgende bestemming.
    P.S. Als je weet dat deze groene gordel tot de jaren '60 vorige eeuw een dumping plaats voor industrieel en ander afval was en men in 1964 begonnen is met het opruimen. Dan zie je welke mogelijkheden er zijn voor vervuilde gebieden. In 1971 werd de groene gordel geopend als fiets en wandelpad. Het is 10 mijl lang en er liggen 6 parken op, enkel bestonden al maar ook nieuwe werden aangelegd met geld of grond als gift van rijke inwoners aan de medestadsbewoners.