Chicago

June 30, 2014 ⋅ 🌧 18 °C

Ik heb mij dan te slapen gelegd op de banken voor de bagageclaim en Dirk hield de wacht, af en toe ging hij buiten om op te warmen want binnen met de airco was niet te doen. Ik haalde een fleece handdoek uit de valies om mij toe te dekken en dan ging het wel. Om een uur of 4 dronken we een Starbucks koffie om het warmer te krijgen en rond vijven begon het volk voor de binnenlandse vluchten toe te komen, zowel aankomers als vertrekkers.
    Men dirigeerde ons naar terminal 5, maar de tramway was out of order, dus op zoek naar de shuttle. Toen we in T 5 aankwamen dirigeerde men ons terug naar T 1 waar we vandaan kwamen, daar werden we geholpen door een vriendelijke werknemer die toch de moete deed om ons van onze valiezen af te helpen want het was nog 11 u vóór vertrektijd, en raadde ons aan om met de trein naar Chicago te reizen, en dat deden we dan ook. Het was 50 min tot Jackson en Dirk dacht dat het misschien aar ddowntown kon zijn want er stapten veel mensen af.
    En ja goed gegokt midden in de roos, de Van Buckingham fontein zowat het bekendste van Chicago was op wandelafstand, het Lake Michichan lag er ook vlakbij en het zonnetje deed moeite om erdoor te komen. We zagen mooie buildings jaren 1920, en brede straten echt een grootstad in Amerika.
    De reisweg was wel lang bijna een uur om van de luchthaven naar downtown te rijden met een semi-trein/metro, en dat was ongeveer de helft van de lijn zelf!
    We wilden niet te ver afdwalen en we wilden nog naar Forest Park, het eindpunt meerijden maar eens we in de trein zaten sloeg de vermoeidheid toe en na enkele haltes, stapten we uit en reden terug naar Chi o' Hare zoals de luchthaven hier heet. We moesten zoeken naar onze gate want die stond niet op de boardingpas omdat we zo vroeg ingescheckt hadden, en welke zitplaats we hadden wisten we voor het instappen ook niet, hopelijk naast elkaar.
    Het duurde nog even maar we hadden een plaats op rij 26, Dirk aan het gangpad en ik in het midden, omdat het nacht is bijna de hele reis was dat gemakkelijk, Dirk kon dan al eens rechtstaan.
    We kregen af te rekenen met redelijke turbulentie en zelfs het opstijgen ging in sneltempo want er was zwaar weer op komst, een storm kwam over Chicago en nadat we opgestegen waren lag de luchthaven zelfs even plat. Ook boven Canada voelden wij het nog. Al bij al was de vlucht rustig: gemiddelde hoogte 11.267 m en snelheid 1020 km/u, afstand ongeveer 6670 km.