Via Da Nang naar Ho Chi Minh City

May 3, 2012 in Vietnam ⋅ ⛅ 27 °C

We mochten uitslapen vandaag omdat we onze vlucht naar Ho Chi Ming City hebben, wat ik vanaf nu met de oude benaming Saigon zal benoemen.
    Gisteravond wiste ik per ongeluk de foto's van de eerste dag, die met het veldwerk en de stadsfoto's. Dus na 't ontbijt en een plons in het koele zwembad pakte ik vlug in en ging nog op een versnelde wandeling door Hoi An om de verloren pictures terug te fotograferen.
    Bezweet kwam ik terug in het hotel aan en de meesten stonden al aan de receptie, dus net op tijd terug. Op weg naar de luchthaven van Danang zongen we weer oude liedjes en ruim op tijd konden we inchecken, we hadden nog 45' om rond te wandelen en ons lunchpakket op te eten, veel rustiger dan in Hanoi.
    Het is hier 42° buiten, en in Saigon zou het nog warmer zijn!
    De handbagage controle is niet zo strikt als in Hanoi en ik slaagde erin mijn flesje water erdoor te smokkelen. Eigenlijk meer om het te proberen want zodra het vliegtuig opgestegen is komen ze rond met gratis waterflesjes.
    Heel deze reis door worden we bevoorraadt met gratis flesjes, zodra we in de bus stappen of in het hotel gratis flesjes die we gebruiken om onze tanden te poetsen. We zweten ook heel veel zodat er niet veel water overblijft om te plassen ;-)
    Aangekomen in Saigon gaat het vlug, een ritje door oud Saigon inschrijven in een oud koloniaal hotel, een beetje jaren 1920 maar met alle modern comfort.
    Buffet als diner, met sushi, oesters, reuzegarnalen, langoustines, ganzenlever als voorgerechten en steak en lamscorteletjes om te BBQen, en ijsjes!!
    Al vlug is het bedtijd want we moeten morgen om half zes opstaan.