• Day 14

Câmara los lobos

June 29, 1997 in Portugal ⋅ ☀️ 27 °C

In Lido Balneo, dat is het openbaar zwemdok en sportcomplex, 1/2 dag liggen zonnen tot rond 13u de wolken weer opkwamen.
    Van uit dit complex kan men rechtstreeks in zee gaan zwemmen, het lijkt een beetje op het Noordkasteel van vroeger qua sfeer en publiek (jong).
    We aten onze lunch aan ‘t zwembad in ‘t hotel omdat Dirk in Câmara los lobos dacht te gaan eten, dus wij de bus op, maar het dorpje was verder dan we dachten en gelukkig hebben we het niet tevoet geprobeerd. Eigenlijk was er niets te zien alleen een kerkje uit 1430 (de toren was het enige dat nog origineel was). Het was er niet al te proper en de restaurantjes leken niet gezellig.
    Dan maar een pintje gedronken en terug weg, nog een beeldje van een gamin gekocht en een dolfijntje voor Lynn. Bij het afstappen in Lido shopping een kleed voor mezelf gekocht (7500 esc) en 2 T-shirts voor volwassenen, één romantisch met een hoed en bloemen en één grappig, met twee pinguïns met een jeans vest aan, ze kwamen op 1950 esc ‘t stuk.
    Ons verfrist en met mijn nieuw kleed aan naar Funchal om te gaan eten in de oude stad. Het was heel gezellig en vrij lekker, ‘s avonds in het donker door Funchal en via de kustweg naar huis.
    Ons dineetje kostte 8480 esc.