Grinzing en de Schönbrunn tuinen

August 21, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 20 °C

Beiden goed geslapen en om 6u wakker, beetje straatlawaai maar dat heb je gemakkelijk. Eerst ons turnoefeningen, Greta voor het bekken en ik mijn Thai Chi.
    Tegen 7 u aan het ontbijt, alles wat je wensen kan en in de tuin!
    Om half 10 op stap, eerst naar de Karmelietenmarkt om bananen en dat naar tevoet naar het Stadhuis, das Rathaus, om de bus naar Grinzing te nemen. Bleek deze groene lijn maar een uurtje later om 11u te vertrekken.
    Das niet erg we wandelen dan door het stadspark langs de rozentuin naar Sisi haar denkmahl maar we moesten ernaar vragen want het ligt een beetje uit zicht. Nog even naar het Rathaus zelf en na overleg kochten we onderweg van twee verklede heren (Mozart style) een ticket voor de Koninklijke opera. Vandaag komen de Weiner Sangerknapen en het is de voorstelling van het nieuwjaarsconcert, wij direct verleidt natuurlijk.
    De Hop on/off bus naar Grinzing zat meteen vol en wij bleven dan maar beneden zitten. Een 3/4u rijden en wij dachten dat we beneden geen commentaar kregen, tot we uitstapten en tussen de twee stoelen de aansluiting voor de oortjes zagen, ja met onze dikke billen hadden we dat niet gezien!
    Lunchen op de Khalenberg met mooi panorama uitzicht, heel lekkere crémesoep en ik had ravioli gevuld met paddestoelen, vegetarisch, Greta had rundvlees met polenta maar dat was een beetje weinig voor haar.
    Gelukkig had ik nog wat over en dat was vlug verorbert door mijn zus!
    En wat we al dikwijls ondervonden gisteren en vandaag: het eten wordt hier niet heel warm geserveerd!
    Dan terug de bus op om terug naar 't centrum te rijden en de gele lijn naar Schönbrunn te nemen, ons ticket zou nog maar een half uurtje geldig zijn.
    We namen een Sisi bezoek ticket maar besloten het vandaag nog niet te gebruiken want het was al vrij laat en om 6u sluit het museum. Dan maar de tuinen bezoeken en wandelen tot aan de Gloriette helemaal bovenaan, prachtig uitzicht en aangenaam weer zo'n 24°.
    We gingen niet meer langs het hotel vóór we naar de opera gingen dus hadden we ruim tijd om nog een stuk Esterhazy taart te eten aan de Zoo van Schönbrunn. Om 6u vlogen we daar buiten en wandelden we dan maar naar de Ubahn, de metro dus om te gaan genieten van Mozart. De muziek was goed en we waren heel content, de Wiener Sangerknapen waren een (goed) koor maar wel wat ouder dan de verwachte engelenstemmen. Het kon de pret niet drukken en we lachten maar eens met ons zelf, 2 naiëve oude dames verleidt met een mooi praatje door de verkopers ;-)
    Door een drukke stad met de metro naar het hotel ging heel vlot en met 19837 stappen hadden we vandaag genoeg gewandeld, om 11 thuis.