Dubai

February 14, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 22 °C

Het vliegtuig was een Airbus380 van de maatschappij Emirates.
    Een dubbeldekker, ik weet niet hoeveel mensen er in kunnen maar 't waren er heel veel!
    De boarding begon daarom al als we aan de gate toekwamen, dat was wel handig.
    Ik zat natuurlijk in het middengedeelte van 4 zetels maar de zetels leken breder dan die van de vluchten in Europa.
    We kregen nog een avondmaaltijd maar ik nam liever een dubbele portie drinken, na twee films viel ik in slaap tot we begonnen te landen in Dubai onze tijd was dan half 5.
    Het was daar half 8 en 25• EN het regende. Natuurlijk niets gezien van de omgeving alleen op het schermpje.
    Iedereen moest weer door de security, zelfs de schoenen moesten nu uit en de security man lachte naar mij en zei: hey red shoes (die Spaanse regel van rode schoenen voor vrouwen van lichte zeden) kennen ze in de Arabische landen dus ook!
    De toilet was een Franse dus ging ik maar naar de douches om mij om te kleden voor de lange vlucht. Een 1,5u is niet lang om de transfer te maken en al gauw zaten we terug in het vliegtuig. Als we landen is er weeral een dag voorbij. Deze vlucht zou ongeveer 15 u duren.
    En dat is laaaaaang hoor!
    Een dutje, een film, iets drinken, een dutje, wat lezen in de reisgids, een documentaire.... en dan is er 4 uur voorbij! Dus dat doen we nog eens en nog eens ...
    We krijgen genoeg te drinken en te eten maar je kent de kwaliteit van die vliegtuigmaaltijden.
    Om de drie uur wandel ik eens naar de wc helemaal vooraan en dat is de beweging die ik neem. Naast mij zit links en rechts een reisgenoot en die staan nog minder recht, af en toe babbelen we wat en dan weer terug naar ons schermpje. We kregen inderdaad een tasje van Emirates zoals Stefaan vertelde maar nu moet je een sticker op je hoofdgedeelte van je zetel kleven wanneer ze je wel of niet mogen wakker maken.
    Toen ik halverwege de vlucht naar de wc ging stond er een mand met vers fruit, een lekker banaantje en een cerealreep gingen vlot naar binnen, de bar van de first class people is niet toegankelijk maar ik nam er toch een fototje van, kwestie van afwisseling eens dromen van een Cuba Libre kan geen kwaad