Rovinj -> Deggendorf

September 30, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag haast je, rep je!
    We moeten de boot van 8u halen maar kunnen pas om 7 u ontbijten.
    Er waren 4 bussen en tel maar uit x 50 koffers en 50 mensen dat de boot zwaar beladen was.
    Via Lubljana door Slovenië rijden we heel Oostenrijk door naar Deggendorf juist over de grens in Duitsland.
    Maar eerst nog Kroatië, nu we terug het binnenland inrijden valt het op dat je nooit koeien ziet, of weiden. Aan de kust vertelde een gids ons dat de vis duurder is dan vlees waar zijn al die beesten dan?
    Wel die staan allemaal altijd op stal, weinig beweging geeft dikkere beesten!
    Af en toe zagen we wel een koetje aan een lang touw maar dat was voor eigen gebruik, want het vlees dat je koopt is niet van goede kwaliteit, wegens dat vetmesten en dat stilstaan, dat geeft stramme spieren en dus redelijk taai vlees.
    En de vis is duur wegens de quota die voorheen Joegoslavië en nu nog door Kroatië worden opgelegd nog vóór er van Europa uit aangedrongen werd op Quota! Zij doen dit hier al sinds mensenheugenis. Er is hier dan ook nog meer dan 400 soorten zeeleven.
    Om 9.50u passeerden we de grens, allemaal id laten zien een een beleefde agent en we waren terug in Euro-land.
    Na 50’ aanschuiven voor een ongeval konden we eindelijk even stoppen om half twaalf.
    Heel de bus naar 2 WC’s dus de pauze was voorbij vóór we een koffie konden nemen.
    Tegen Oostenrijk aan wordt het bergachtiger en zie je reeds mooie herfstverkleuring, spijtig dat de
    zon ook achter de wolken verdwijnt.
    Om 2u rijden we na een lange tunnel de grens over.
    Pas om 2.30u krijgen we de kans om te eten in een Autogrill restaurant maar wij, en de meeste medereizigers hebben niet echt zin of honger dus het wordt een vervroegd vieruurtje. Toch een lekkere koffie met gebak. Spijtig dat mijn jas in de valies zit want het word al kouder en kouder!
    De Oostenrijkse landschappen zijn machtig en herfstig en we genieten er van.
    Rond 5u rijden we Salzburg voorbij en maken nog een korte stop bij Landzeit waar we aan een meer mooie zichten kunnen fotograferen, dus degenen die veel foto’s nemen terug in de. US om hun toestellen te nemen.
    Om 7u reden we de Duitse grens over en pas om kwart vóór acht waren we in Deggendorf.