Valetta

November 28, 2010 in Malta ⋅ ⛅ 22 °C

Rouch sea, 2,5 - 4 m hoge baren.
    Omdat we op het 10e dek liggen en ver naar achter op het schip voelen we het goed.

Tegen de ochtend wordt het terug rustiger, rond half 6 zien we de lichtjes van de Griekse kust. Aanleggen om half 7, naar buiten en ontbijten op het buitendek aan het zwembad. Het is bewolkt met een aangename temperatuur van 20° uit de wind is het goed zitten.
    We namen geen excursie naar Olympia en verkennen op eigen gelegenheid het stadje. Langs de kade en de jachthaven vind je verschillende bars en restaurants, waar het heerlijk relaxen is op één van de terrasjes. Verder is er één hoofdstraat in Katakolon met souvenirwinkels, lederwaren, juwelen en kleren. Na een wandeling in de rurale omgeving met vooral veel blaffende honden en schapen waar we het niet al te proper vinden zoeken we een terrasje op aan de haven en nemen een ouzo en een cappuccino in een aarzelend zonnetje. Tegen 11,30u terug naar het schip om ergens een snack te nemen, de zon die ondertussen doorgebroken was laat ons terug in de steek daarom eten we binnen in ‘La carravela’. Het afmeren is altijd spectaculair en kunnen we goed volgen vanop het bovendek. ‘S avonds was het een echt Grieks diner, Theo die zijn hemden vergeten was had hier goede koopjes gedaan. Na de varietéshow en een dansje in de Piazza di Spagna, de bar met live music, is het voor ons bedtijd om 23u.