• Day 15

Fernando de Noronha

December 8, 2010 in Brazil ⋅ 🌙 26 °C

Sunrise at 5,52am maar daarna terug in bed, lekker snoezen...
    Gaan ontbijten op dek 11: breakfast ‘open air’ in ‘El Patio’

Plaatsje gezocht op dek 12 waar er een beetje wind stond.

Meegedaan aan de airobic van 10 u maar dat viel niet mee in de warmte.
    mijn voeten zijn onderaan verbrand van de hitte van de dekplanken!

Smeren en zonnen maar tegen 11 u naar de kajuit: douchen en afkoelen met de airco.

In open lucht maar in de schaduw geluncht. Je merkt het dat het hier zomer is en aan de evenaar want we gaan binnen rummicubben in de disco waar het nu rustig is en met een mooi uitzicht.We zijn vooruit op het schema want we varen
    al voorbij de Fernando de Noronha archipel om 12 am i.p.v. 4 pm.
    Deze eilanden zijn de parels v.d.Atlantische oceaan en het duikerseldorado van Brazilië.

Sinds 1988 Unesco erfgoed en gedeeltelijk een Nat. Park..
    Eigenlijk de top van een 12 miljard jaar oude vulkaan en vooral bekend om zijn dolfijnen
    en zeeschildpadden. Er zijn 21 kleine eilandjes.
    We zagen een albatros ons schip volgen!

Apotheose: Prachtige zonsondergang met wolkjes, na het diner direct naar bed:
    Dirk met keelpijn en ik voel me gewoon moe.