• Day 20

Sao Paulo en naar huis!

December 13, 2010 in Brazil ⋅ 🌧 20 °C

Sunset 6,15u, ontbijten om 7u en kajuit verlaten om 8u. Weggaan is altijd een beetje afscheid nemen. Onze bagage was op tijd weggeraakt en wij moesten onze tijd doorbrengen in de gemeenschappelijke ruimten want de kajuiten werden klaargemaakt voor degenen die vandaag aan boord komen voor de terugreis.
    We moesten wachten tot onze kleur werd omgeroepen en dat was wit!

Geen uitwuiven van de bemanning deze keer ineens de loopplank op en weg naar de terminal waar onze valies stond, geen uitstap naar Santos meer want deze excursie was volzet, toch nog een beetje gezien door onze verplaatsing naar Sao Paulo waar de luchthaven Guarulhos was.
    Sao Paulo ligt 70 km van Santos en de luchthaven nog 30 km verder. Er is niet zo veel te zien in deze milioenenstad dus moeten we onze tijd doden op de luchthaven. Achteraf was het niet zo erg dat we niet naar Santos reden omdat de deelnemers ook al om half 4 op de luchthaven aankwamen.
    We moesten weer zelf inchecken aan de balie van KLM, dan door de veiligheid en de politie naar terminal 10, weinig winkels voor zo’n grote luchthaven en metropool. Een hapje gegeten en om 9,20u aan boord, we moesten nog wachten want de bemanning was door de file’s te laat. Het was beginnen regenen en nog maar 26°.

Toen bleken er ook nog 3 mensen dronken en het verwijderen van hun bagage nam ook de nodige tijd in beslag. Om 10u opgestegen en normaal voor 11u vliegen.

Om 12u plaatselijke tijd in Amsterdam geland en de trein genomen naar Antwerpen waar we de bus naar huis namen omdat we niemand wilden storen om in de week thuis te geraken, geen probleem.