Gáldar

February 1, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Ondank de slechte vooruitzichten met bus 105 naar Gáldar de eerste hoofdstad van Gran Canaria. De cueva pintada is een mooi museum dat de geschiedenis van de Guanches uitlegt, wij gingen naar de markt. En deden inkopen in de plaatselijke winkels.

Uitgebreide uitleg:
    Eerste blik bij opstaan buiten: prachtig zicht, wolken, ochtendgloren en een volle maan.
    Tweede blik op de weerkaart: nu 16gr, max vandaag 17gr en voelt als 14gr, 80% kans op regen ;-(
    Greta en ik gaan vandaag naar Gáldar, daar is het markt op donderdag. Toen we vertrokken scheen even een waterzonnetje om ons te misleiden.
    We waren amper aan het openbaar zwembad en kregen onze eerste serieuze plensbui over ons, gelukkig konden we in de hal van het zwembad schuilen.
    Dan een beetje rapper naar de bus en Greta schoof onderuit op de witte marmeren siertegels gelukkig zonder zich te bezeren, we twijfelden of we wel naar Gáldar zouden rijden maar of het nu daar regent of hier blijft hetzelfde.
    De markt was gekrompen tot 5 kraampjes, door het weer of door de nieuwe hyperwinkels, wie zal het zeggen. Even een bezoek aan de oudste drago boom (drakenbloedboom) uit 1780 die daar nog steeds staat en daarna maar wat wandelen. In afwachting van een nieuwe plensbui kocht Greta een plastieken regenjasje. Maar het was amper aangedaan of het was al kapot, gelukkig konden we in een garage schuilen.
    Ik kocht in een electro winkel een klein elektrisch blaasvuurtje, zo klein als een dikke leesboek want de hele volgende week zou het zo koud (betrekkelijk) blijven en 18gr om ‘s avonds stil te zitten is wel frisjes zonder verwarming.
    Nog een paar wandelschoenen onverwachts gekocht, want ik wou pas op soldenjacht gaan als Greta naar huis was, en nu zat mijn rugzak vol. Dan maar terug naar Las Palmas en direct met de benen onder tafel want Dirk was niet mee geweest en had dus lekker gekookt!
    Siësta en nog een uurtje buiten vóór de volgende bui. Tijdens het avondeten bliksemde het op zee maar het was te donker om het echt goed te zien.