El Atalanta

February 9, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Eindelijk is de wind wat geen liggen en horen we de zee ipv de fluitende wind.
    We besluiten naar Las Arenas te wandelen om boodschappen te doen maar het wandelen en het zonnetje doen zo goed dat we doorwandelen tot aan het parkje aan het beeld El Atalanta. Het barretje waar we wilden eten is gesloten en in renovatie dus maar terug naar Las Arenas waar we gaan lunchen bij ‘Scooters’.
    Daar bestellen we veel te veel: een pizza voor Dirk en een sandwich California voor mij maar hier geeft men altijd een vork en twee bordjes om te eten want ‘s middags eet men hier meestal portions en tapas en pas ‘s avonds echt een maaltijd. Dus bij mijn twee halve broodjes is ook een portie frieten en het broodje zelf krijg ik amper op.
    Met volle maag wandelen we terug en stoppen bij La Peña voor een Ron Miel en nu hadden ze daar toch puntitas de calamar en die kon Dirk niet weerstaan dus njam, njam die namen we dan ook maar.
    Volgegeten konden we op ons terras toch een uurtje of zo in ‘t zonnetje zitten, het was dan 19gr en NNO wind dus niet zo vlak op terras gericht.
    Ons avondeten was vlug klaar: een potje yoghurt!
    Op TV gala de Reina want dat zien we liever vanuit de luie zetel.