Arucas

February 23, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 14 °C

Veerle slaapt hier goed en heeft geen last van nachtlawaai of de donderende zee maar ze is wel om 5 of 6u klaar wakker! De gewoonte van thuis vroeg op te staan.
    Er is regen voorspeld en we besluiten naar Arucas te gaan. Dat is ook wel hier in het noorden maar nog altijd beter dan een hele dag op het app te blijven rondhangen.
    Zoals wij weten zijn onderweg de bananenplantages te zien en dat is wel interessant als je dat nooit eerder zag.
    Aan het busstation wandelen we een schoenwinkel binnen en vinden de juiste schoenen waar we gisteren al naar zochten voor ons Veerle, om te dragen op het trouw festival van Lynn!
    Dan bezoeken we Arehucas de rum stokerij en het is de eerst keer dat we inkom moeten betalen maar eens we binnen zijn begrijpen we waarom.
    Alleen de 4 bodega’s of rijpingskelders waren nog hetzelfde de rest van de bezoekersruimtes zijn helemaal vernieuwd zelfs in zulke mate dat het nep lijkt!
    Gelukkig is de tasting op het einde nog royaal!
    We nemen vandaar een taxi naar ‘montagna de Arucas’ de berg die we tevoet terug afdalen, spijtig dat het restaurant boven nog steeds gesloten is.
    Een vlugge lunch in een panadería want het begon te regenen, en een wandeling door het park en de autovrije straten en ons bezoek zat erop. In Las Palmas stapten we uit aan Las Arenas en kon een bezoek aan de Primark eindelijk plaatsvinden. We besloten ‘s avonds nog een pizza te gaan eten. Het was een vermoeiende dag we deden 17.456 stappen of 12,2Km.