Drukke zondag

February 24, 2018 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Het ziet er een mooie dag uit, de zonnebedden worden op strand gezet en er is geen wolkje aan de hemel. Op onze weer-app zien we wel dat er wind en later tot 90% regen wordt gegeven maar we denken dat dat wel een vergissing zal zijn!
    De intentie is om naar het marktje aan de haven te gaan maar dat staat er niet? Verrassing, niet getreurd we nemen de bus maar de oude stad voor het marktje aan de kathedraal. Tweede verrassing dat staat er ook niet!
    Ik ga binnen in Casa Colon en vraag aan de balie waarom de artisanale toeristenmarkt er niet staat en het antwoord is: precotion por er male tiempo.
    Uit voorzorg tegen de storm??? En de zon schijnt volop.
    We nemen de bus terug en gaan op ons terras zitten tot inderdaad de wind aanwakkert en beneden de glazen verstevigde windschermen omwaaien en de parasols uit de voeten getild worden. Op ons terras is het nog steeds goed zitten want de wind komt uit het Zuid-oosten en die voelen we minder.
    Om 3u de eerste regendruppels die prikken als naalden om onze huid.
    Ik hou het nog even vol maar om 4u is het te veel en we komen binnen zitten.
    Tegen 7u gaan we naar Madrileña om chinees te gaan eten en lijkt het ergste voorbij.
    Nog een rustige avond met lezen en VRT-NU waar we onze Vlaamse programma kunnen bekijken, wel via klein scherm op de IPad met ieder één oortje want Dirk kijkt Spaanse voetbal.